10 Sep 2024
Tis, Tors
Claudine Fauroux

Det finns knappast något annat land i Europa som har ett så rikt kulturutbud och en så rik kulturhistoria som Frankrike. Fransk kultur spänner över en stor vidd: från mat och vin till konst, musik, filosofi och litteratur. Mest känt är kanske Frankrike för sin konst och rika konsthistoria. Flera franska konstnärer har

Innehåll

Det snabbaste sättet att lära sig ett språk är att få grepp om hur det är uppbyggt. Bättra på dina grammatikkunskaper inför vårens kurser.

Förkunskaper

För dig som har läst franska tidigare men har glömt grammatiken och känner att du behöver en uppfräschning.

Claudine Fauroux är från  Bordeaux i Frankrike. Hon är utbildad i franska, italienska, historia, engelska och nordiska språk och har arbetat som språklärare i många år.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk.
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial

Ledaren använder eget material.

Testa dina kunskaper i franska
Om du är osäker på vilken nivå du ska välja, kan du test dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan.
Du kan göra din anmälan på vår hemsida. Glöm inte ange vilken tid du vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.
Du kan även göra testet på vår hemsida genom denna länk:
Språktest i franska

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com och 10% på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm