Umeå
Mån-Ons
Annica Friberg
795 kr

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Gör dina egna häftiga smycket från ett original som du själv väljer. En fortsättningskurs för dig som gått silverkurser tidigare.

Sandgjutning är ett sätt att enkelt gjuta exakta kopior av ett original. Originalet kan bestå av plast, metall, vax etc. och originalet förstörs inte. Man pressar ner originalet man ska gjuta av, ner i gjutsand för avtryck. Den smälta metallen hälls därefter i formen. Det gjutna föremålet kan sedan bearbetas vidare med traditionella tekniker inom silversmide. Våra gjutformar tar original upp till ca 3-4 cm i diameter.

Förkunskaper
Kursen vänder sig till dig som gått kurs i silversmide tidigare.

Material:
Formmaterial ingår i priset men du får betala för det silver du använder eller så kan du ta med eget skrotsilver att smälta ner. Silverpriset hos oss är 15 kr per gram. Detta betalas med swish eller via faktura efter avslutat kurs.

Upplägg
Kursen är upplagd på 3 träffar och där vi håller till i vår verkstad. Arbetet sker självständigt under ledarens handledning.

Kursdatum: 19, 20 & 21 augusti, kl 18:00-21:00
OBS! Vi kan ta max 5 deltagare så var snabb med din anmälan.

Annica Friberg är kursledare i silversmide på Medborgarskolan sedan 2007 men skapar och designar även egna smycken. Annica har även utbildat sig i formfolding hos Tove Knuts i Stockholm.

Tänk på att ha oömma kläder

Har du frågor?

Kontakta gärna Karolina Helleberg, verksamhetsutvecklare

mail: karolina.hellebeg@medborgarskolan.se