21 Sep 2024
Lördagar
Athanasia Tsiligkiri

Fortsättning för dig som har deltagit i ett par studiecirklar i nygrekiska. Du lär dig använda och förstå levande talspråk i olika vardagssituationer.

Ord som kalimera, kalispera och efcharisto kan vara nyckeln till nya spännande möten och äventyr. Glöm inte att ne betyder ja!
Ja sas!

Kursen är planerad både i klassrum och digitalt i realtid via Teams. Det innebär att kursen genomförs i ett klassrum på Hagagatan 23 men att du kan delta via din dator, mobiltelefon eller surfplatta om du inte har möjlighet att komma till Hagagatan.

Innehåll

Vi börjar med kort repetition och fortsätter med verbens olika tempus: går - gick - ska gå. Vi gör många muntliga övningar för att börja kommunicera på grekiska.
Hemuppgifter.

Du har studerat grekiska under några terminer, ca 80 studietimmar.
Du kan berätta om dig själv och din familj (namn, nationalitet, språk), du kan berätta om din dag och beskriva din bostad, du kan ställa frågor (var, varifrån, hur mycket, varför osv) och berätta hur mycket klockan är.

Kurslitteratur

Kurslitteraturen "Nygrekiska 1" både textbok och övningsbok, ingår inte i kursavgiften. Du kan köpa böckerna t ex på www.bokus.com.
Till böckerna finns även två cd-skivor och facit som är bra att ha, speciellt om du har tid att studera hemma mellan lektionerna eller vet att du inte kan vara med varje kväll.

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Athanasia Tsiligkiri kommer från Thessaloniki i Grekland och hon har undervisat i grekiska på Medborgarskolan i över 20 år. På dagtid arbetar hon som lärare för ungdomar
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Rådgivning/nivåtest
Osäker på vilken kurs du ska välja? Kom på rådgivning, anmälan kan du göra på webben, skriv vilken tid du helst vill komma, eller ring oss 010-157 63 61.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 7 dagar före kursstart.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm