Gärdslösa
5 Sep 2024
Torsdagar
Leif Rogö

För dig som är ny bakom kameran, går vi igenom systemkamerans grundläggande funktioner.

Innehåll

Systemkameran är ett kraftfullt verktyg med många möjligheter. Genom att ha kontroll på exponering med hjälp av bländare och slutare, kan du lämna auto-läget och ha full kontroll. Genom att hitta rätt komposition, får du intressantare bilder. Att välja rätt brännvidd på objektiv du köper, gör att just dina favoritmotiv kommer till sin rätt. Detta och mycket annat gör det mycket roligare att fotografera.

• 1 gång i veckan under 4 veckor
  • Teori med praktiska övningar
  • Länk till Allmänna villkor

Målgrupp

Förkunskap

Ingen förkunskap krävs

Leif Rogö, yrkesfotograf, med 30 års erfarenhet.

Det är något speciellt med våra kursledare! Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

Boken "Bättre bilder Fotoskola 1" ingår i avgiften

Välkommen till oss

Gärdslösa församlingshem, bakom Gärdslösa kyrka

Vill du har mer information ring Leif 0708-16 76 02 eller info@ateljerogo.se

Tag med dig din kamera (laddad & klar)

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Gärdslösa församlingshem

Bakom Gärdslösa kyrka, Gärdslösa