Trollhättan
3 Sep 2024
Tisdagar
Joaquin Nilsson

Häng med på en svettig, gungig, lärorik och framförallt oerhört rolig dansklass.

Innehåll
Hiphop-kulturen började på gatufester i Bronx, New York på 70-talet och i slutet av 80-talet sattes grunden för hiphop-dans med bounce, groove och steg som Running Man, Bart Simpson och Kriss Kross.

Kursen omfattar 10 kurstillfällen (60 min/kurstillfälle).

För vem
Kursen vänder sig till vuxna från 16 år. Inga förkunskaper krävs.

Joaquin undervisar i hiphop och house. Han har dansat sedan 2013 och har under dessa år dansat flera andra stilar som jazz, balett, dancehall och high heels. Utöver dans ägnar han sig åt musikaler.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial
Vi dansar på parkettgolv. Använd gärna mjuk och ledig klädsel. Medtag vattenflaska.

Du får en kallelse till kursen ca en-två veckor innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare och/eller kurslokal.

Som deltagare i någon av Medborgarskolans kurser får du 6 procents rabatt på böcker hos www.bokus.com. Du får också 10 procents rabatt på böcker i Akademibokhandelns butiker.

Vill du delbetala kursen? Kontakta ditt lokalkontor för mer information eller ange detta i meddelandefältet vid anmälan på webben.

Friskvårdsbidrag eller friskvårdskuponger/-checkar från Min Friskvård eller ActiWay kan användas på denna kurs.

Folkets Hus Kulturhuset

Kungsgatan 25, Trollhättan