Distans
5 Nov 2024
Tisdagar
Jenny Karlsson

Vill du sluta leva ditt liv för andras skull och börja fokusera på ditt eget välmående för att räcka till i alla dina roller. Genom att fylla på din egna bägare först får du en ökad energi och livslust som du sedan kan skåla med andra med. Men hur?

Beskrivning

Du får lära dig verktyg för hur du med olika hacks och metoder kan använda rösten för att kommunicera dina behov och interagera med integritet, autenticitet, egenvärde, självmedkänsla, meningsfullhet och mod.

Vi ska sluta leva våra liv för andras skull och börja fokusera på vårt eget välmående för att räcka till i alla våra roller. Genom att fylla på våra bägare först får vi en ökad energi och livslust som vi sedan kan skåla med andra med. Du har en plats att fylla, potential att utforska och du förtjänar det bästa. Livet är för kort för att hålla igen och vara hämmade. Du ska ta tag i dina drömmar och känna att du har satsat på dig själv.

Du får ta del av Jennys resa från vilsen och osäker people pleaser, prestationsprinsessa till hur hon har landat där hon är idag och mår bättre än någonsin. För några år sedan kunde hon inte höra sin egen röst på en inspelning till att idag leda en podcast på Spotify.

Delar av innehåll

• Att hitta din unika röst och ta din plats i livet
  • Roller, normer, identitet
  • Mindset och Limitless
  • Förändring och självkonstans
  • Vanor
  • Fokus, planering, produktivitet och flow
  • Prestation, perfektion, anti-perfektion, och sårbarhet
  • Behov, integretet och gränssättning
  • People-pleasing
  • Du är inte vad du tänker
  • Energitjuvar och energigivare
  • Mod
  • Gör din röst hörd

Jenny “Jenkamichiko” Karlsson är en multipassionerad entreprenör  - coach, författare, inspirationsföreläsare och programledare för sin podcast - och driver Jenkamichiko Coaching AB. Hon är en certifierad Life Coach och 6 Phase-Meditation instruktör hos Mindvalley. Jenny är även certifierad enligt NLP Practitioner och coachar andra med dessa tekniker. Hon föreläser för och coachar privatpersoner och företagare inom livscoaching, självkänsla, offentliga framträdanden, transformation, prestation, beteenden, vanor, kommunikation och produktivitet. Med konceptet “Hitta din röst och dig själv” berättar hon om sin personliga resa och vägleder andra till att göra detsamma.

Kursmaterial

Boken Hitta din röst : verktyg för att ta plats i livet skickas till din hemadress efter första kurstillfället (värde 334 kr)

• Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminärt. Observera att du alltid får en kallelse innan kursstart.
  • Vill du delbetala skriv, önskar delbetala i meddelande rutan.
  • Läs mer om delbetalning under våra allmänna villkor.
  • Vid frågor, funderingar eller specifika behov, tveka inte att kontakta oss.
  • Jennys bok “Hitta din röst - verktyg för att ta plats i livet” finns att köpa på plats för de som vill.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.