Stockholm
16 Sep 2024
Måndagar
Joakim Talvitie

En fortsättningskurs i japanska för dig över 16 år.

Japan förknippar vi med sushi och manga, körsbärsblommor och samurajer. Med sin långa historia, annorlunda kultur och fantastiska natur lockar Japan turister från hela världen.

I våra grundkurser lär du dig hur språket är uppbyggt, hur det låter och hur det skrivs. Tonvikten ligger dock på det talade språket. Prata, läs och lyssna och låt dig fängslas av språket från soluppgångens land.

Innehåll

Vi har fokus på att träna japanska muntligt med varandra, fortsätter lära oss grammatik, tränar läsning och skrivning, lär oss nya kanji.

Kurslitteratur

Kursboken "Genki - 3e upplagan" ingår inte i kursavgiften. Du kan köpa den i Science fiction bokhandeln https://www.sfbok.se/ eller amazon.com

Vi rekommenderar att du köper  kurslitteraturen först  när faktura/kallelse erhållits från oss.

Joakim har alltid varit intresserad av kulturer som är helt annorlunda än den svenska. Han har en kandidatexamen i asiatiska språk med fördjupning i det japanska språket. Utöver japanska pratar han även koreanska, mandarin och kantonesiska. Ett utav många fritidsintresse är att översätta klassiska kinesiska verk till svenska, och ett etymologiskt sino-japanskt lexikon.

Det är något speciellt med våra kursledare...! Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial
/.

Medborgarskolan