Göteborg
Ledare
Kristina Eriksson
1 195 kr

Julen är en tid för gemenskap, värme och sötsaker. Att baka julgodis tillsammans är ett underbart sätt att skapa minnen och dela glädje

Innehåll

Julgodis är en underbar del av jultraditionen – små, söta och ofta läckra godsaker som vi njuter av under den festliga säsongen. Under kursen kommer vi göra några klassiska och läckra sorter av julens gotter.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs.

Kursledare

Kristina är utbildad hem- och konsumentkunskapslärare men har de senaste 20 åren frilansat som matskribent och kokboksförfattare. Hon gör recept i veckotidningar och månadstidningar och har gjort 23 kokböcker. Kristina vill inspirera till mer matlagning och sprida matglädje. Hon vill dela med sig av både nya smakupplevelser och påminna oss om matminnen från förr, hon vill visa på hur enkelt det kan vara att laga god mat!

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial

Ingredienserna ingår

Bra att veta

Tag gärna med matlådor till eventuella rester.

Du får en kallelse till kursen ca 1-2 veckor innan kursstart. Start datum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare eller kurslokal.

Som deltagare i Medborgarskolans kurser har du möjlighet att utnyttja vissa förmåner, läs mer på www.medborgarskolan.se/formaner

Medborgarskolan Göteborg Haga

Haga Östergata 12, Göteborg