Umeå
Mån-Ons
Annica Friberg

En plats kvar

Vill du utveckla dina kunskaper i silversmide? Då kan du lära dig mer om hur man gör infattningar med slipade stenar.

Du tar med dig egna stenar, gärna cabochoneslipade stenar. Finns att beställa hos Pärlgrossisten eller Silververket. Dessa stenar är enkla att infatta och rekommenderas som första sten för infattningar.

Mål och syfte
Vår kursledare lär dig grunderna i att göra infattningar. Du får lära dig enklare men även lite mer avancerade infattningar. Du lär dig även om olika arbetsmetoder samt arbetsmaterialens olika egenskaper. Vi arbetar i huvudsak med infattningar i tekniken cabochon och tittar även lite närmare på chatonginfattning

Förkunskaper
Den här kursen vänder sig till dig som tycker om att arbeta med precision och finess. Då detta är en utveckling av smyckestillverkning i silver är kunskaper i silversmide en förutsättning för denna kurs.

Annica Friberg är kursledare i Silversmide och har även vidareutbildat sig i formfolding hos formgivaren Tove Knuts i Stockholm.

Kursmaterial
Alla verktyg som behövs för kursen finns i lokalen. Silverpriset hos oss ligger idag på 15:-/gram. Detta betalas med Swish eller via faktura efter avslutat kurs. Ta med egen/egna stenar för infattningarna. Cabochonstenar. Finns att beställa bl a hos silververket.se

Tänk på att du är i en verkstad. Ta på oömma kläder.
Hiss finns. Ring 090-77 96 11 så hjälper vi dig.

Vi startar kursen så fort antalet deltagare är fullständigt. Observera, om kursen inte har tillräckligt med deltagare kan kursstarten bli framflyttad.

Vid frågor kontakta

Karolina Helleberg, verksamhetsutvecklare Umeå. karolina.helleberg@medborgarskolan.se

Medborgarskolan Umeå (Nya Verkstan)

Kungsgatan 36, Umeå