Piteå
5 Sep 2024
Torsdagar
Susan Nilsson

Utforska, experimentera och lär känna akrylens särart. Vill du våga doppa penseln i färg? Kom och låt färgen flyta ut över papprets fina yta. Inget kan skildra himlens skiftningar eller fånga naturens fantastiska nyanser av ljus och färg som dina egna målningar.

Innehåll och mål
Akryl är en vattenlöslig luktfri färg, som kan varieras i det oändliga.
Vi lär oss allt ifrån att skissa upp motiv, till färdig tavla, traditionellt el, med akvarellteckning. Vi målar på akvarellpapper, pannå och duk

Upplägg
Genomgång av akrylmåleri från grunden, hur man skissar upp ett motiv, stafflimåleri, färgblandning och materialval.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs.

Kursmaterial
Ingår inte i kursen. Materialet köps direkt från ledaren och beräknas kosta runt 400-450 kr.

Susan Nilsson har gått konstskola i Sunderbyn och Solvik och har genom åren lett många kurser i både teckning, måleri och skulptur. Konsten har alltid varit en stor del av mitt liv. Teckning tycker jag är grundande för allt skapande.

ANMÄLAN OCH KALLELSE
Anmäl dig genom att klicka på Anmäl dig här. Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information angående kursen. Vid fullbokad kurs och många reservanmälda kan det hända att vi startar upp fler kurser, ange därför gärna om det är någon dag eller tid som passar bra för dig vid anmälan. Kallelse kommer cirka en vecka innan kursstart, som en bekräftelse på att kursen startar.

Medborgarskolan Piteå

Prästgårdsgatan 30, Piteå