Örebro
Ledare
Lisa Helldén
595 kr

Nu har du möjlighet att vara med på ett medicinskt yogapass som kan göras sittande på stol, vilket sedan avslutas med ett gongbad.

Vi börjar dagen med ett mjukt medicinskt yogapass där du även lär dig ta långa djupa andetag så att din kropp kommer in i ”lugn-och-ro”-systemet, där den kan få återhämtning från den annars så stressiga vardagen.

Passet avslutas sedan med ett s.k. gongbad där du får en djup avslappning när din kropp får ”bada” i ljudvågorna som gongen framkallar. Gongens vibrationer tar din kropp in i ett ”djupsömnsliknande” tillstånd där kroppens självläkningsprocesser kommer i gång.

Även om du tidigare provat gongbad/gongavslappning så är varje tillfälle unikt. Inget gongbad är det andra likt. Det intuitiva spelandet gör varje gongbad till en helt egen upplevelse, även om utövaren är densamma.

Upplägg
Detta är ett engångstillfälle som innehåller ett yogapass på ca 60 minuter + ca 45 minuters gongbad + 15 minuters ”uppvaknande” med ett kortare stretchprogram.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs. Alla är välkomna.

Kursledare
Lisa Helldén, diplomerad MediYoga Instruktör, både i Sverige och USA, med grundutbildning i anatomi och fysiologi. Människan som helhet, med välmående såväl fysiskt som psykiskt, är det som står i fokus. Och ditt välmående börjar med andningen!

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
Kursledaren tillhandahåller kopierade blad under kursen.

Bra att veta
Klä dig i bekväma kläder som inte sitter åt och bara fötter eller strumpor. Yogamatta finns att låna. Vi har omklädningsrum med duschmöjligheter.

Friskvårdsbidrag
Till den här kursen kan du använda ditt friskvårdsbidrag.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fredsgatan 14

Fredsgatan 14, Örebro