Öva grunderna i teckenspråk 1 - för dig som gått nybörjarkurs. Distans!

Distans
3 Jun 2024
Måndagar
AnnCathrine Eriksson

Välkommen till "Öva grunderna i teckenspråk" på distans. Underhåll dina kunskaper inom teckenspråk genom att teckna tillsammans med andra. För dig som vill repetera och öva mer på dina kunskaper från grundkurs i teckenspråk.

Välkommen med din anmälan redan nu men senast 30 maj.

INNEHÅLL

Vi repeterar och övar bokstavering, siffror, pronomen och ägoverb.
Vi repeterar tecken och övar att teckna enkla meningar samt avläsning.

MÅL

Målet är att du efter kursen ska ha repeterat och övat på dina kunskaper från grundkursen så att du känner dig säkrare på handalfabetet, siffror, teckenförråd och enkla meningar.

UPPLÄGG

Vi träffas digitalt vid 3 tillfällen på måndagar kl 13.00 - 15.15.

FÖRKUNSKAPER

Du behöver förkunskaper motsvarande grundkurs i teckenspråk för att delta.

KURSMATERIAL

Enklare material skickas via e-post ett par dagar innan kursstart.
Kursen bygger på kursmaterial från grundkurs: Teckenspråk för nybörjare.

KURSLEDARE

AnnCathrine Eriksson, utbildad kursledare i teckenspråk, delar med sig av sina ämneskunskaper på ett inspirerande och engagerande sätt. Hon är själv hörande men har en nu vuxen son som är född döv och har därför lång erfarenhet av teckenspråk och använder det i sin vardag.

BRA ATT VETA

Delta i kursen var du än bor, koppla upp dig i förväg via zoomlänk som skickas ut via e-post någon dag innan kursstart. Du behöver tillgång till dator, webbkamera och internet samt gärna headset för bästa ljud. Startdatum är preliminära. Om kursen inte har tillräckligt med deltagare kan kursstarten bli framflyttad. Medborgarskolan förbehåller sig rätten att ställa in kursen vid färre deltagare än 6. Invänta alltid din kallelse till kursen.

Att delbetala kursen är kostnadsfritt! Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar dela upp din kursavgift på 2 eller 3 betalningar.

Här kan du läsa mer om hur du gör: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/​

Deltagaravgift: 495 kr

Summa: 495 kr