Växjö
18 Sep 2024
Onsdagar

Piano- enskild undervisning Växjö!

Vill du lära dig att spela piano eller utveckla ett tidigare intresse? Vår pianokurs anpassas efter deltagarnas förkunskaper och behov. Vi har pianokurser både för nybörjare och för dig som har spelat tidigare.

Gör din intresseanmälan
på anmäl dig här redan idag och säkra din plats i höst!

Tillsammans med pianoläraren utvecklar du din musikalitet, lyssningsförmåga, teknik och repertoar. Vi går igenom grundläggande notläsning och ackordens uppbyggnad. Du kommer att lära dig grunderna för att kompa och spela melodier, vi går också igenom grundläggande pianoteknik som t ex fingersättning. Du som är helt nybörjare lär dig spela piano från grunden i en takt som passar din inlärningsförmåga. Innehållet utformas i samråd mellan läraren och deltagaren för att kunna lära sig så mycket som möjligt.

En lektion per vecka á 45 min/gång, samma dag, samma tid, 10 träffar totalt.
Lektionerna ges i lugnt och pedagogiskt tempo på elpiano i Medborgarskolans lokaler på Vintervägen 2 i Växjö.
Efter intresseanmälan till kursen blir du kontaktad för att bestämma tid för din undervisning. Om du har önskemål om dag och tid, uppge det vid anmälan. Det är viktigt att du anger korrekt telefonnummer och mejladress så du inte missar viktig information kring kursen.

Du kan vara nybörjare eller du vill utveckla ditt tidigare spelande.

Patricia Turicchia med många års yrkeserfarenhet som konsertpianist musik/pianolärare, ackompanjatör och medverkat i flera konserter i Sverige, Tyskland, Finland, Schweiz, Österrike och Italien som solist, i kammarmusikensembler och inspelningar för SVT.

Som deltagare under 18 år måste målsman stå som annan betalare vid intresseanmälan.
Om du får förhinder och inte kan komma på en lektion, ber vi dig meddela oss detta. Om du uteblir från något kurstillfälle, är det tillfället förbrukat. Du kan således inte kostnadsfritt ta igen det tillfället senare under kursens gång eller få ekonomisk kompensation för det tillfället du var frånvarande.

Intresseanmälan görs via formuläret på kursens hemsida eller genom att kontakta oss på telefonnummer 010-157 54 38.
Vill du delbetala kursen? Skriv in det in notering på din intressanmälan så ordnar vi det.

Välkommen!

Medborgarskolan Växjö