Umeå
6 Sep 2024
Fredagar
Annica Friberg

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Kursen i silversmide är för dig som gillar att arbeta med dina händer och som älskar den tillfredsställande känslan av att själv tillverkat något bestående.

Mål & syfte

Under kursen går kursledaren igenom de olika arbetsmetoderna och metallens egenskaper. Du lär dig hur du kan forma silvret och ge ytorna olika utseende. Ta gärna med dig förslag på smycken som du skulle vilja göra!

Upplägg:
Kursen har 7 kurstillfällen, Fredagar 10-13:00 arbetar vi i silversmedjan.

Vi pratar om material, verktygsvård, arbetsgång mm.

Arbetet sker självständigt under ledarens handledning.

Förkunskaper:

Inga förkunskaper krävs. Vi blandar nybörjare med mer rutinerade deltagare för att få en bra dynamik i gruppen. På det sättet inspireras och lär ni även av varandra.

Kursledare: Annica Friberg

Annica är kursledare och har arbetet med silversmide under många år. Hon har även vidareutbildat sig i formfolding hos formgivaren Tove Knuts i Stockholm.

Kursmaterial
I kursavgiften ingår ett arbetshäfte om silversmide. Alla verktyg och annat material som behövs för kursen finns i lokalen.

Silverpriset hos oss ligger idag på 15:-/gram. Detta betalas med swish eller via faktura efter avslutad kurs

Rabatter och förmåner

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 10% rabatt hos Akademibokhandeln och 6% rabatt hos Bokus. läs mer här

Tänk på att du är i en verkstad. Ta på oömma kläder.
Hiss finns. Ring 090-77 96 11 så hjälper vi dig.

Kursen passar inte den som är gravid. Vid frågor kring det kontakta oss.

• Kursstarten är preliminär och kan komma att ändras.
  • Observera att du alltid får en kallelse innan kursstart.
  • Ta del av våra allmänna villkor här.
  • Har du speciella behov så kontakta oss så ska vi försöka lösa dessa så smidigt som möjligt.

Har du frågor?

Kontakta verksamhetsutvecklare Karolina Helleberg

mail: karolina.helleberg@medborgarskolan.se

Medborgarskolan Umeå (Nya Verkstan)