Ludvika
12 Okt 2024
Dag
Antal tillfÀllen

Av exklusiva italienska papper skapar designern och illustratören Backtopoetry en magisk vÀrld! Vill du pröva att skapa fantastiska blommor i papper? Ja dÄ Àr denna workshop för dig!

InnehÄll

VÀlkommen pÄ en riktigt kreativ workshop! Vi kommer göra pappersblommor pÄ olika sÀtt - blommor pÄ stjÀlk och blommor utan stjÀlk. Vi jobbar med italienskt crepepapper och du gör sÄ mÄnga du vill och hinner. Se mer hos Back to poetry

Du kommer fÄ grunderna för att fortsÀtta hemma och utveckla din personliga stil. Det kommer bli kreativt, sÀkert lite kladdigt men framförallt vÀldigt roligt!

Inga förkunskaper krĂ€vs men det Ă€r bra om du tar med dig en sax.

UpplÀgg

Workshopen Àr en dag och hÄller pÄ mellan 1000-1500 med plats för fika.

Kursledare för workshopen Àr Hanna Nyman. Hanna Àr personen bakom Backtopoetry. Hon Àr utbildad pÄ Konstfack och började jobba med papper redan under studietiden.

Intresset för blommor kommer frÄn Hannas mormor som var florist. Minnen frÄn att sitta pÄ disken i blomsterbutiken nÀr mormor band buketter ligger henne varm om hjÀrtat.

Efter examen jobbade Hanna mÄnga Är som illustratör och printdesigner inom mode. Idag driver hon sitt egna företag Backtopoetry i Stockholm med uppdrag inom produktdesign, illustration, props för plÄtningar och event.

GÄ gÀrna in pÄ Instagramkontot @backtopoetry för att se mer.

Kursmaterial
Kursmaterialet ingÄr inte i kursavgiften men kan köpas av kursledaren pÄ plats. Kostnaden för startkitet Àr 250kr betalas direkt till kursledaren. Du betalar med kort. LÄn av verktyg ingÄr i kurskostnaden. Men ta gÀrna med en sax.

VĂ€lkommen till oss

• För dig som vill ta med lunch finns micro och kylskĂ„p att tillgĂ„.
  • Kaffe och te finns att  köpa.
  • Parkering finns i nĂ€rheten av lokalen.
  • Buss och tĂ„ganslutning i nĂ€rheten.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framÄt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln Àr folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smÄtt, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid trÀffar eller pÄ distans och den enskilde deltagaren kan pÄverka cirkelns upplÀgg och innehÄll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan Àr ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lÀra, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra mÀnniskor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom mÄnga olika Àmnen.

Medborgarskolan Ludvika

Myggatan 3, Ludvika