Växjö
15 Maj 2024
Mån, Ons

Gå en författarkurs hos oss och träffa en mångsidig skribent;  Författaren Maria Davidsson som sedan 2018 utkommit på fyra olika förlag med 5 barnböcker och 2 ungdomsböcker.

Vid tre tillfällen guidar Maria dig att utveckla din text och ditt författande i rätt riktning.

I kursen får du tips, råd, konstruktiv vägledning och svar på de flesta frågor vad gäller författarskap.

Maria delar med sig av alla sina erfarenheter vad gäller utveckling av texter och manus och guidar dig även inom alla de olika bokgenrer som finns.  Författaren berättar också vad du absolut ska undvika när det gäller skrivande, vilka de största nybörjarmisstagen är, som debutförfattare gör och vad förlagen inte vill ha. Ta med ett A4 block och en skön penna till kursen. Lämna laptop, Ipad och mobil hemma.

Om ledaren:

Maria är en erfaren textförfattare och anlitas flitigt som textutvecklare via sitt egna företag, då hon driver reklamfirma på deltid. Marias böcker finns på de flesta bibliotek i landet och även på vissa i Finland och på Åland. Nu skriver hon på sin första, långa spänningsroman för vuxna.

När: 15/3

Tillfällen: 3 st

Tid: 17.30-19:45

Kostnad: 590 kr

Plats: Medborgarskolan Växjö

Anmälan och kallelse:

Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information angående kursen.

Om kursen skulle ha för få anmälda meddelar vi dig 1-2 veckor innan kursstart.

Kallelse till kursen skickas till dig via mejl ca en vecka innan kursstartdatum som en bekräftelse på kursstart. I kallelsen följer även information om kursen.

Har du frågor angående kursen kontakta:

Verksamhetsutvecklare

Lone Wåxnäs