Karlstad
Ledare
Maria Nilsson
1 600 kr

Vill du lära dig spanska? Välkommen till en spännande kurs som ger dig möjligheten att utforska ett av världens största språk och öppnar dörrar till en rik kultur och många spännande platser.

Spanska är modersmål för 470 miljoner människor och används i flera länder, inklusive Spanien, Central- och Sydamerika samt USA. Genom att lära dig spanska kan du kommunicera med många människor på deras eget modersmål när du reser.

Innehåll

På denna fortsättningskurs får du träna på muntliga övningar och läsa enkla texter.
Fokus ligger också på att lyssna på dialoger, korta berättelser och genomgång av grammatiken.
Enkla dialoger, parövningar och uttalsövningar är inslag i undervisningen.

För vem

Kursen vänder sig till dig som  har läst lite tidigare och som vill bygga på/repetera dina kunskaper. Med kurslitteraturen som underlag bygger vi på språket med ordförråd, uttal och grammatik.
Du kan uppfatta huvudinnehållet i korta, tydliga och enkla budskap. Du kan fungera i mycket enkla sociala samtal.

Är du osäker på vilken nivå du ligger på i din språkutveckling? Läs mer om Europarådets nivåskala och testa dig själv på www.medborgarskolan.se/europaradets-nivaskala.

Upplägg

Kursen går en gång i veckan, samma dag och tid. Eventuella lov eller uppehåll bestäms tillsammans gruppen och med ledaren vid kursens första tillfälle. Kursen omfattar 2x45 minuter per tillfälle + eventuell paus.

Kursledare

Maria (Anguiano) Nilsson kommer från Mexiko. Hon har jobbat som spansklärare i Sverige i många år och är mycket uppskattad av sina elever.  Maria delar gärna med sig av både språk, kultur och tradition till sina deltagare.

Det är något speciellt med våra kursledare! Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

I kursen använder vi oss av Camiando 1 4:e upplagan ISBN 9789127437142, samt material som framtagits av ledaren. Observera att kursmaterialet inte ingår i kursavgiften och inte tillhandahålls av Medborgarskolan. Invänta kallelse med datum för kursstart innan du köper boken.

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan får du även 6 % rabatt på Bokus och 10 % rabatt på Akademibokhandeln. Rabatten gäller böcker, pappers- och kontorsvaror. Kontakta oss för att få rabattkoden.

Tips på fortsättning

Denna språkkurs är på åtta tillfällen. Efter avslutad kurs har vi alltid fortsättningskurser att erbjuda. Prata med din kursledare så får du hjälp att hitta rätt nivå.

Bra att veta

Det är obligatorisk föranmälan på kursen. Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Karlstad Fanfaren

Gustaf Anders Gata 7B, Karlstad