En kurs i spanska ger dig inblick i ett språk som du har nytta av i stora delar av världen. Spanskkurser finns från nybörjarnivå till mer avancerade nivåer. Välj en spanskkurs som passar din nivå. En kurs i spanska ger dig många möjligheter till att tala och höra spanska.

Kurser i spanska

Läs en kurs i spanska, det kommer att ge dig en inblick i ett av världens största språk! Att hantera det spanska språket kan vara nödvändigt i många delar av världen där spanskan är det enda språket som talas och förstås. En kurs i spanska ger dig fler möjligheter att göra dig förstådd. Välj en spanskakurs som passar din nivå. I vårt utbud hittar du kurser riktade mot nybörjare men även mer avancerad nivå. Hittar du inga kurser i närheten av där du bor, erbjuder vi även möjligheten att läsa spanska på distans.

Lär dig spanska

Spanska är modersmål för 470 miljoner människor och används i flera länder, främst i Spanien, Central- och Sydamerika samt USA. Genom att lära dig spanska innebär det att du kan prata med många på deras eget modersmål när du reser. Dina arbetsmöjligheter ökar också när du är språkkunnig och då är spanska extra bra, eftersom det är ett vanligt förekommande språk. Spanskan är ett vackert och romantiskt språk som har sitt ursprung i det latinska språket med influenser från baskiska och arabiska.

Spanska språkkurs på alla nivåer

Eftersom spanska är så pass vanligt finns det många som studerar språket och därför befinner sig på olika kunskapsnivåer. Genom att vi på Medborgarskolan följer Europarådets nivåskala för våra kurser innebär det att du lätt kan hitta din nivå, för att sedan därifrån utveckla din kunskap i spanska allteftersom. Om du inte vet vilken nivå du befinner dig på så finns nivåplaceringstester online på vår hemsida. Se mer: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/faq/vilken-sprakkurs-ska-jag-valja/

Nybörjare

Kursen passar främst dig som inte har några kunskaper i det spanska språket och vi startar helt från början. I lugn takt lär vi oss spanska som vi har nytta av i vardagssituationer, exempelvis ord, fraser och vanligt förekommande uttryck. Du får även lära dig grundläggande grammatik.

Övriga nivåer

• A1 - Den här nivån passar dig som har ytterst lite kunskaper och är nästan nybörjare.
  • A2 - För dig som fortfarande har relativt få kunskaper i språket.
  • B1 - För dig som börjar få grepp om språket och kan uttrycka dig ganska bra.
  • B2 - Du har goda kunskaper i språket.
  • C1 och C2 - Avancerade nivåer. Befinner du dig på dessa nivåer, har du studerat på universitet. Du talar och skriver obehindrat.

Distanskurs

Att studera en spanskakurs på distans innebär bland annat att du inte är beroende av att gå en viss tid till en utbildningslokal. Du kan därför själv studera hemma i lugn och ro. Distanskurser passar dig som trivs att studera hemifrån, på tider du själv väljer. Det kräver ett större eget ansvar men ger samtidigt mer frihet att bestämma när och hur du ska studera. Det finns fyra typer av distanskurser

• Distans med kursledarstöd - Innebär ledarledda kurser på distans via digital plattform
  • Blandade läromiljöer, delvis distans - Sker delvis digitalt men även fysisk närvaro på förutbestämda läroplatser.
  • Distans i realtid - Kurser som bedrivs i realtid digitalt.
  • Distans självstudier - Bygger helt på självstudier utan kursledare.

Lär dig spanska på Medborgarskolan

Idag finns flera skolor som lär ut spanska. Var du väljer att studera beror lite på vad som finns tillgängligt, men också var du bor och vilken studiemiljö du trivs bäst i. Medborgarskolan har funnits sedan 1940 och är en ideell förening och humanistiskt studieförbund som sätter individen i centrum och viljan att lära först.

Vi drivs och inspireras av att mätta den kunskapshunger människor i alla åldrar har. Därför är vår verksamhet öppen för alla. Ny kunskap väcker mod att våga säga vad vi tycker och tänker. Vi gör vårt yttersta för att hjälpa människor att utvecklas. Medborgarskolan finns på 70 lokalkontor runtom i Sverige, från Kiruna till Ystad.

Våra kärnvärderingar

• Individen i centrum
  • Utveckling i samverkan
  • Ömsesidig respekt
  • Kunskapens egenvärde

Våra värderingar genomsyrar vårt arbete och är en del av Medborgarskolan. När du studerar spanska hos oss kommer du att ta del av massor av kunskap genom våra duktiga lärare, som alla gått Medborgarskolans kurs i vuxenpedagogik

Förmåner för dig som väljer att studera hos oss

Kursmaterial kostar givetvis pengar. Studerar du en spanska kurs på Medborgarskolan kan vi erbjuda dig förmånliga rabatter hos följande företag

• Böcker hos Bokus. Går du på någon kurs hos oss så får du 6 % rabatt på böcker hos Bokus.
  • Böcker på Akademibokhandeln. Du får 10 % rabatt vid uppvisande personlig kallelse, kvitto på inbetald kurs hos Medborgarskolan eller faktura i kombination med uppvisande av legitimation.
  • Provlyssningsmånad på Storytel. Som deltagare i en bokcirkel via Medborgarskolan får du en gratis provlyssningsmånad på Storytel.
  • Provlyssningsmånad på Nextory. Du får möjlighet till en månads gratis provlyssning på Nextory som deltagare i en bokcirkel via Medborgarskolan.
  • Sjölivskurser för kunder hos Svenska sjö. Medborgarskolan ger 10 % rabatt på sjölivskurser till dig som är kund hos Svenska sjö.

Vårt utbud inom Spanska

Din sökning"" visar 89 resultat i

Sortera på:

Läs vidare om "Spanska inför resan"
Sommarkurs

Spanska inför resan

Ort: BoråsStartdatum: 21 Maj 2024Tid: 17:00-18:30Antal tillfällen: 5 st tillfällenDagar: TisdagarPris: 795 kr
Läs vidare om "Mandarin - Nybörjare"

Mandarin - Nybörjare

Ort: DistansStartdatum: 6 Sep 2024Tid: 16:30-18:00Antal tillfällen: 10 st tillfällenDagar: FredagarPris: 1 690 kr

Spanska, nybörjare

Ort: GöteborgStartdatum: 9 Sep 2024Tid: 19:10-20:40Antal tillfällen: 10 st tillfällenDagar: MåndagarPris: 1 595 kr