Örebro
3 Sep 2024
Tisdagar

Spanska är ett av världens största språk och talas som modersmål av hela 386 miljoner människor. Att kunna göra sig förstådd på spanska ger din resa ett otroligt mervärde och öppnar upp för att upptäcka mer av den spanska kulturen. Nos Vemos!

Spanskan är ett av de största språken i världen och talas av ca 500 miljoner människor i flera världsdelar. Med nästan 100 miljoner talare har Mexiko den största spansktalande befolkningen i världen. Näst störst är Spanien (46 miljoner), följt av Colombia (44 miljoner), Argentina (39 miljoner) och USA (cirka 30 miljoner).

Vidga din värld med det spanska språket! Välkommen på en kurs i spanska B2!

Innehåll
Vi varvar praktik och grammatik med stöd och hjälp av kurslitteraturen för att lära oss det spanska språket.

Upplägg
Kursen går en gång i veckan, samma dag och tid. Eventuella lov eller uppehåll bestäms tillsammans gruppen och med ledaren vid kursens första tillfälle. Kursen omfattar 2x45 minuter per tillfälle + eventuell paus.

Förkunskaper
En kurs i spanska B2 passar dig som har goda kunskaper i språket och du kan följa komplicerade texter och resonemang.

Kursledaren för spanska nybörjare är Patricia Pena Irazabal. Hon är gymnasie- och högstadielärare. Patricia är ursprungligen från Chile, men har bott i Sverige i drygt 40 år. Hon har ett positivt förhållningssätt och en humanistisk människosyn. "Jag älskar att undervisa i spanska, det är ju mitt modersmål och därför känner jag mig ganska trygg i min roll som kursledare. Jag har god kontakt med kursdeltagarna och genom god och konkret planering försöker jag att engagera dem i deras språkinlärning."

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
Material för kursen utgår från Caminando 3..
Observera att kursmaterialet inte ingår i kursavgiften och INTE tillhandahålls av Medborgarskolan. Invänta kallelse med datum för kursstart innan du köper boken. Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan får du även 5% rabatt på www.bokus.com . Rabatten gäller böcker, pappers- och kontorsvaror. Kontakta oss för att få rabattkoden.

Tips på vidareutveckling
Efter avslutad kurs har vi alltid fortsättningskurser att erbjuda. Prata med din kursledare så får du hjälp att hitta rätt nivå.

Det är obligatorisk föranmälan på kursen. Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fab.

Fabriksgatan 18, Örebro