Stockholm
Ledare
Roberto Muñoz Gomez
2 400 kr

Nybörjarkurs i spanska vänder sig till dig som aldrig läst språket tidigare. På kursen lär du dig ord, uttryck och fraser för att klara enkla vardagssituationer. ¡Bienvenidos!

Innehåll

En kurs för dig som är nybörjare. Redan från början tränar vi på att muntligt använda vardagsspråk så mycket som möjligt. Du kommer även att få grundläggande kunskaper i läsförståelse, skrivning och grammatik samt en bra start på ditt ordförråd. Du kommer bl a att lära dig:

• Hälsningsfraser, att presentera dig, att säga varifrån du är och vilka språk du pratar.
  • Räkneord
  • Användbara fraser
  • Fråga efter vägen
  • Åka buss, köpa biljetter
  • På hotellet

Upplägg

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas under 10 veckor.

Förkunskaper

Inga förkunskaper i spanska behövs.

Kursledare

Roberto Munoz brinner för språk och delar med sig av sina ämneskunskaper på ett engagerande sätt. Han har många års erfarenhet som lärare och håller kurser i spanska, allt från nybörjar till avancerad nivå.

Han har jobbat som kursledare på Medborgarskolan i nästan 20 år och tycker att Medborgarskolan är en plats där man kan lära sig språk på ett roligt och lekfullt sätt.
Robertos motto är: ”Att lära sig ett nytt språk är det bästa sättet att lära känna världen, ett fönster till en ny kultur.”

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kursmaterial

Du behöver inte köpa material för kursen

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Bra att veta

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm