Skellefteå
12 Nov 2024
Tisdagar

Spanska fortsättning vänder sig till dig som kan lite spanska sen tidigare. Kursen är på 3 tillfällen och en direkt fortsättning från del 1 i höst. Deltagare på del 1 har förtur på denna kurs!

Välkommen att under trivsamma former i en avspänd atmosfär bekanta dig med det spanska språket hos oss!

INNEHÅLL
Under denna fortsättningskurs repeterar vi spanskans grundstrukturen och vanliga situationer som presentationer, cafe- samtal m.m. Sedan går vi vidare med shopping, användande av transportmedel, biljettköp, tidsuttryck som datum och klockslag samt allmänt prat om t.ex. fritiden och familjen. För att öka det språkliga självförtroendet och förbättra hörförståelsen jobbar vi huvudsakligen muntligt.

FÖRKUNSKAPER
Du bör ha läst lite spanska tidigare för att gå denna spanskakurs.

KURSLEDARE
Inger Rönnmark, erfaren lärare (gymnasieskolan och vuxenkurser), numera pensionär som passar på att spendera mer tid i Spanien. Hon är också läromedelsförfattare i spanska , bl.a till Vistas-serien som används under denna kurs.

KURSMATERIAL
Boken som vi använder heter Vistas 1 och finns att köpa på bl.a Bokus.

BRA ATT VETA
Detta är del 2 av 2 på fortsättningskurs hösten 2024. Har man gått del 1 får man förtur på denna! Vi träffas tisdagar.
Preliminärt startdatum - invänta alltid din kallelse till kursen
Ring oss - 0910-71 31 30 för mer information

Medborgarskolan Skellefteå