Lidingö
4 Sep 2024
Onsdagar
Rosa Elena Ringius

Spanien och Latinamerika har gjort sig kända för sin kultur inom dans, musik, sång, konst såväl som tjurfäktning, fester och parader. Passa på och lär dig det spanska språket för att kunna få ut så mycket som möjligt av den kulturella mångfalden. ¡Bienvenidos!

Innehåll

I den lätta konversationen hittar vi vår förmåga att uttrycka oss tillsammans. Vi utgår ifrån texter och annat som presenteras av läraren.

Förkunskaper

Du behöver ha baskunskaper i ordförråd och grammatik, ca 6 terminers förkunskaper i spanska.

Denna kurs leds av Rosa-Elena Ringius som kommer från Mexico och har undervisat hos oss i många år.
Alla våra spanskalärare har spanskan som modersmål.
Det är något speciellt med våra kursledare...! Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta av våra ledare har pedagogik, lärarutbildning och erfarenhet av undervisning.

Kursmaterial

Information kommer på kallelsen.
Testa dina kunskaper i spanska
Om du är osäker på vilken nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan eller via Teams-distans i realtid, Hagagatan 23, T- Odenplan.
Glöm inte ange vilken tid du vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.

Även på vår hemsida kan du göra testet i spanska. Följ länken nedan.
Språktest i spanska

Liten grupp 4-6 deltagare

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 7 dagar innan kursstart. Önskar du delbetala kursen? Mejla oss på info.sthlm@medborgarskolan.se eller ring 010-157 63 61. Du kan även ange detta i noteringsfältet vid din webbanmälan.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10% på Akademibokhandeln. Läs mer om hur du gör Rabatt på kursmaterial

Medborgarskolan Lidingö

Stockholmsvägen 62, Lidingö