19 Sep 2024
Torsdagar
Monica Alicia Rojas

Här har du chansen att lära dig spanska på samma vis som du lär dig om du flyttar till Spanien. Du kastas rätt in i språket och kulturen och kommer igång och prata direkt. Vilket också har visat sig vara det bästa sättet att lära sig ett nytt språk. ¡Bienvenidos!
Spanien och Latinamerika har gjort sig kända för sin kultur inom dans, musik, sång, konst såväl som tjurfäktning, fester och parader. Att upptäcka kulturen kan du göra på många sätt, från att läsa guideböcker till att utforska landet på egen hand. Passa på och lär dig det spanska språket för att kunna få ut så mycket som möjligt av den kulturella mångfalden.

Innehåll

Kursen vänder sig till dig som har läst spanska tidigare, minst under en terminer. Du får bra baskunskaper i uttal, grammatik och ordförråd. Stor vikt läggs vid muntliga övningar eftersom undervisningen sker helt på spanska.

Ledaren pratar bara spanska på lektionerna.

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas under 10 veckor.

Förkunskaper

Du bör ha läst en termin spanska på spanska, eller ha motsvarande kunskaper. Du kan uppfatta huvudinnehållet i korta, tydliga och enkla budskap och meddelanden. Även fungera i mycket korta sociala samtal.

Monica Rojas är diplomerad lärare i religion och har arbetat inom läraryrket och skolväsendet med barn
och ungdomar i ungefär 20 år i både Argentina och Chile. Hon gick ur nunneorden i början av 2000-talet.
Har spanska som modersmål.
Det är något speciellt med våra kursledare...! Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta av våra ledare har pedagogisk utbildning eller lärarutbildning samt erfarenhet av undervisning.

Kursmaterial

Kursmaterialet står i din kallelse.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm