16 Jul 2024
Tis, Tors
Roberto Muñoz Gomez

En kurs för dig som redan bor i Torrevieja eller som vill åka dit på en aktiv semester.

Fortsätt att lära dig spanska i Spanien i Torrevieja, under den spanska solen, vid de fina stränderna medan du njuter av en härlig paella eller ett glas sangria.

Innehåll

Kursen Recuerda y practica i Torrevieja är speciellt utformad för vuxna som vill fortsätta att lära sig spanska. Vänder sig till dig som har läst spanska tidigare och behöver en uppfräschning, eller till dig som ofta är i Spanien och redan förstår lite och börjar kommunicera på spanska, eller du kanske har lär dig en hel del via Duolingo-appen eller liknande och nu behöver du öva på att prata. Du lär dig att klara av fler enkla vardagssituationer. Du får även grundläggande kunskaper i grammatiken. Men inte bara det, du får lära dig mer om det spanska vardagslivet.

Du övar på att tala så att du snabbt blir bättre på att kommunicera på spanska. Kursen ger dig många möjligheter till att tala och höra spanska.

Du lär dig bland annat:

•  Hälsningsfraser, att presentera dig, att säga varifrån du är och vilka språk du pratar, att fråga om nationalitet och varifrån någon är, att ta reda på vilka språk som talas var.
  • Fråga och berätta om familj, civilstånd, yrke och arbete.
  • Berätta om var du bor och om din bostad.
  • Berätta vart är du på väg, fråga efter vägen.
  • Beställa och betala på kafé/bar/restaurang. Boka ett bord.
  • Prata om vanor och fritidsaktiviteter.
  • Klockan och tidsuttryck.
  • Veckodagar, månader, årstider.

Upplägg

Kursen omfattar 3 x 45 min per dag, vi träffas tisdagar och torsdagar under 3 veckor.

Du förstår enkla ord och meningar.

Kurslokal

Almudena 44, Torrevieja. Nära busstationen och Playa del Cura.

Roberto Munoz. Email: roberto.munoz@medborgarskolanstockholm.se

Kursmaterial

Se habla español. Studiematerial ingår i kursavgiften.

För all praktisk information och frågor kan du skicka till: roberto.munoz@medborgarskolanstockholm.se