19 Nov 2024
Tis, Tors
Roberto Muñoz Gomez

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Lär dig spanska under den spanska solen, vid de finna stränderna medan du njuter av en härlig paella eller ett glas sangria. En annorlunda vistelse för att lära sig spanska. ¡Bienvenidos!

Fortsätt att lära dig spanska i Spanien i Torrevieja, under den spanska solen, vid de fina stränderna medan du njuter av en härlig paella eller ett glas sangria. Ett annorlunda sätt att lära sig spanska och semestra.

En kurs för dig som redan bor i Torrevieja eller som vill åka dit på en aktiv semester.

Kursen Spanska Termin 2 i Torrevieja är speciellt utformad för vuxna som vill fortsätta att lära sig spanska. Du lär dig att klara av fler enkla vardagssituationer. Du övar på att tala så att du snabbt blir bättre på att kommunicera på spanska.

I termin 2 bygger vi vidare på de kunskaper som du fick i nybörjarkursen eller om du har liknande kunskaper, ca 18 studietimmar.

Du kommer att få lära dig nya ord och uttryck, och också grammatik. Men inte bara det, du får lära dig mer om det spanska vardagslivet.

En kurs i spanska i Spanien är en unik möjlighet för dig att göra snabba framsteg eftersom du dagligen omges av språket. Du får uppleva spansk kultur med dess unika traditioner och genuina livsstil.

Innehåll

Det bästa sättet att lära sig språk är att leva livet på språket där språket lever, det vill säga att bo på ett ställe där språket talas.

Du lär dig bland annat:

• Berätta vart är du på väg, fråga efter vägen och förklara vägen för någon.
  • Beställa och betala på kafé/bar/restaurang. Boka ett bord.
  • Ord för mat och dryck.
  • Klockan och tidsuttryck.
  • Prata om vanor och fritidsaktiviteter.
  • Veckodagar, månader, årstider.
  • Berätta vad ska du göra och föreslå att göra något

Upplägg

Kursen omfattar 3 x 45 min per dag, vi träffas tisdagar och torsdagar under 3 veckor.

Förkunskaper

Du har läst en nybörjarkurs eller du har liknande kunskaper, ca 18 studietimmar.

Kurslokal

Almudena 44, Torrevieja. Nära busstationen och Playa del Cura.

Roberto Munoz brinner för språk och delar med sig av sina ämneskunskaper på ett engagerande sätt. Han har många års erfarenhet som lärare och håller kurser i spanska, allt från nybörjar till avancerad nivå.
Roberto har jobbat som kursledare på Medborgarskolan i nästan 20 år och tycker att Medborgarskolan är en plats där man kan lära sig språk på ett roligt och lekfullt sätt. Det är därför vi vill gå ett steg till, och ha en kurs i Torrevieja i Spanien där han bor en del av året sedan flera år tillbaka.
Robertos motto är: ”Att lära sig ett nytt språk är det bästa sättet att lära känna världen, ett fönster till en ny kultur.”

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling

Kursmaterial

Se habla español. Studiematerial ingår i kursavgiften.

För all praktisk information och frågor kan du skicka till: roberto.munoz@medborgarskolanstockholm.se