19 Nov 2024
Tis, Tors
Roberto Muñoz Gomez

En kurs för dig som redan bor i Torrevieja eller som vill åka dit på en aktiv semester.

Fortsätt att lära dig spanska i Spanien i Torrevieja, under den spanska solen, vid de fina stränderna medan du njuter av en härlig paella eller ett glas sangria. Ett annorlunda sätt att lära sig spanska och semestra. Du får uppleva spansk kultur med dess unika traditioner och genuina livsstil.

Innehåll

Kursen Spanska Termin 3 i Torrevieja är speciellt utformad för vuxna som vill fortsätta att lära sig spanska. Du lär dig att klara av fler enkla vardagssituationer. Du övar på att tala så att du snabbt blir bättre på att kommunicera på spanska.

I termin 3 bygger vi vidare på de kunskaper som du fick i nybörjarkursen eller om du har liknande kunskaper, ca 36 studietimmar.

Du lär dig bland annat:

• säga vad du tycker/inte tycker om
  • köpa kläder och skor, färg, storlek
  • köpa på marknaden, frukter och grönsaker
  • vad tycker du om att göra på din fritid
  • berätta om vädret, årstider
  • berätta om vad du har gjort
  • berätta om vad du ska göra

Upplägg

Kursen omfattar 3 x 45 min per dag, vi träffas tisdagar och torsdagar under 3 veckor.

Förkunskaper

Du har läst två nybörjarkurser eller du har liknande kunskaper, ca 36 studietimmar.

Kurslokal

Almudena 44, Torrevieja. Nära busstationen och Playa del Cura.

Roberto Munoz brinner för språk och delar med sig av sina ämneskunskaper på ett engagerande sätt. Han har många års erfarenhet som lärare och håller kurser i spanska, allt från nybörjar till avancerad nivå.
Roberto har jobbat som kursledare på Medborgarskolan i nästan 20 år och tycker att Medborgarskolan är en plats där man kan lära sig språk på ett roligt och lekfullt sätt. Det är därför vi vill gå ett steg till, och ha en kurs i Torrevieja i Spanien där han bor en del av året sedan flera år tillbaka.
Robertos motto är: ”Att lära sig ett nytt språk är det bästa sättet att lära känna världen, ett fönster till en ny kultur.”

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling

Kursmaterial

Se habla español. Studiematerial ingår i kursavgiften.

För all praktisk information och frågor kan du skicka till: roberto.munoz@medborgarskolanstockholm.se