Stockholm
5 Sep 2024
Torsdagar
Roberto Muñoz Gomez

Spanien och Latinamerika har gjort sig kända för sin kultur inom dans, musik, sång, konst såväl som tjurfäktning, fester och parader. Passa på och lär dig det spanska språket för att kunna få ut så mycket som möjligt av den kulturella mångfalden. ¡Bienvenidos!

Koppla av med en kopp kaffe eller te på eftermiddagen medan du övar på spanska.

Vill du öva på spanska på ett roligt sätt? Un Café - på lätt spanska är för dig som vill öva upp dina språkkunskaper på ett avslappnat sätt över en kopp kaffe eller te samtidigt som du etablerar kontakt med nya människor med samma intresse för det spanska språket och för den spanska kulturen.

Målet med Un Café - på lätt spanska är att ge dig en möjlighet att använda dina språkkunskaper över en kopp kaffe/te och dela kulturella intressen.

Samtalen handlar om saker som du kan stöta på i vardagen, och språket som används anpassas efter deltagarnas kunskaper. Du kan själv påverka innehållet i samtalen och bidra med dina erfarenheter, åsikter och intressen

Förkunskaper

• Du förstår huvudinnehållet i tydligt standardtal om välkända företeelser
  • Du kan fungera i mycket korta sociala samtal.
  • Du kan förstå texter som till största delen består av högfrekvent språk som hör till vardag.

Upplägg

5 gånger - totalt 10 studietimmar à 45 minuter.

Kaffe/te ingår i avgiften.

Roberto Muñoz kommer från Chile och har arbetat på Medborgarskolan sedan 2002. Roberto blev fastanställd på Medborgarskolan 2007. Han har en gedigen utbildning inom pedagogik, dynamisk språkinlärning och stor erfarenhet av heterogena grupper.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Medborgarskolan erbjuder varje termin många bra utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Testa dina kunskaper i spanska
Om du är osäker på vilken nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan eller via Teams, distans i realtid.
Glöm inte ange vilken tid du vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.

Även på vår hemsida kan du göra testet i spanska. Följ länken nedan.
Språktest i spanska

Kursmaterial

Ledaren använder sig av egna övningar.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Kampanjkoden får du i din kallelse.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm