Örebro
8 Sep 2024
Söndagar

Det här är kursen för dig som vill spela teater och ha roligt! Under terminen får barnen teaterövningar, jobba med manus och improvisation. Mot slutet av terminen spelar vi upp en liten föreställning för familj och kompisar

Innehåll

Genom roliga och lekfulla övningar låter vi barnen växa och utveckla sin kreativitet. Vi kommer antingen utgå från ett manus eller skapa vårt eget för att tillsammans jobba ihop en pjäs som visas inför en liten publik i slutet av terminen.

Vi träffas under 12 tillfällen X 90 minuter.
Du får prova första tillfället! Du måste dock göra en anmälan så att du har en garanterad plats då vi inte har några öppna prova-på klasser. Vill du inte fortsätta kontakta omgående Medborgarskolan, dock senast 24h innan tillfälle 2 så får ni kostnadsfritt avanmäla er från kursen, annars debiteras hela kursavgiften.

Uppehåll v 44 för höstlov

Förkunskaper
Det här en grupp för lite äldre barn som går sin första termin likaväl för de som redan testat på några terminer

Annie Hansson är utbildad teaterpedagog från Örebro universitet. Tidigare har hon bland annat lett teaterläger och varit med i flertals ideella projekt där hon stått både bakom och på scen. Annie har en förkärlek för regi och produktion som gör att hon fokuserar på härlig gruppdynamik och kreativt skapande.

Våra kursledare är teaterpedagoger och/eller har en stor erfarenhet att leda både barn och vuxna inom teater. Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan har återkommande teaterkurser och teaterläger

Kursen mynnar ut i en liten föreställning som vi framför för publik eller spelar in som en film.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fredsgatan 14

Fredsgatan 14, Örebro