Distans
AnnCathrine Eriksson
1 195 kr

Få platser kvar

Lär dig nya tecken och utveckla dina kunskaper och din kommunikation på denna tredje teckenspråkskurs på distans!

Teckenspråk är dövas modersmål men används även av hörselskadade och personer med tal- och språkstörning. Kommunikation på teckenspråk är oumbärlig för dig som har en anhörig, någon i din närhet eller på din arbetsplats som är döv eller hörselskadad. Så passa på att vidareutveckla dina kunskaper i denna tredje teckenspråkskurs - oavsett om du behöver teckenspråk i vardagen, i jobbet eller bara vill öka dina kunskaper i teckenspråk!

Boka din plats redan nu men senast 10 oktober.

INNEHÅLL

Repetition från tidigare kurser. Vi utökar vårt teckenförråd, övar avläsning och att teckna meningar. Vi lär oss även hur vi ställer frågor på teckenspråk. Har du önskemål om andra tecken som du vill lära dig så tar vi upp även de tecknen.

MÅL

Målet är att du efter kursen ska ha utökat ditt teckenförråd ytterligare. Ökat din förmåga att teckna och avläsa fler enklare meningar utifrån olika grammatiska grundregler. Kunna ställa frågor på teckenspråk.

UPPLÄGG

Teori varvat med praktiska övningar. Vi träffas digitalt vid 6 tillfällen på torsdagar kl 18.00 - 19.30.

FÖRKUNSKAPER

Detta är den tredje kursen, för dig som har kunskaper motsvarande teckenspråkskurs 1 och 2.

KURSMATERIAL

Vi använder ett fortsättningsmaterial, framtaget av kursledaren.

KURSLEDARE

AnnCathrine Eriksson, utbildad kursledare i teckenspråk, delar med sig av sina ämneskunskaper på ett inspirerande och engagerande sätt. Hon är själv hörande men har en nu vuxen son som är född döv och har därför lång erfarenhet av teckenspråk.

BRA ATT VETA

Delta i kursen var du än bor, koppla upp dig i förväg via zoomlänk som skickas ut via e-post några dagar  innan kursstart. Du behöver tillgång till dator, webbkamera och internet samt gärna headset för bästa ljud. Startdatum är preliminära. Om kursen inte har tillräckligt med deltagare kan kursstarten bli framflyttad. Medborgarskolan förbehåller sig rätten att ställa in kursen vid färre deltagare än 6. Invänta alltid din kallelse till kursen.

Vid avbokning senare än 14 dagar före kursstart debiteras du materialavgift 195 kr.

Att delbetala kursen är kostnadsfritt! Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar dela upp din kursavgift på 2 eller 3 betalningar.

Här kan du läsa mer om hur du gör: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/​

Deltagaravgift: 1 000 kr

Materialavgift: 195 kr