Linköping
19 Sep 2024
Torsdagar
Michael Vågsten

Lär dig teckna! Här är kursen för dig som vill lära dig grunderna i teckning.

Innehåll

I den här kursen lär du dig skapa ljus, skugga, volym och komposition. Vi kommer att teckna med blyertspenna, tusch och kritor. Vi tecknar efter olika motiv och föremål och lär oss skapa volym i en kropp. Kursen hålls i våra lokaler i Collegiumhuset i Mjärdevi.

Förkunskaper

Denna kurs vänder sig till både dig som är helt nybörjare och till dig som tecknat tidigare.

Kursmaterial

Material ingår inte i kursavgiften. Köp till första tillfället: blyertspennor; 2B, 4B, 6B och ritkol samt teckningsblock A3.

Michael Vågsten som jobbar som konstnär och även har målarkurser vid sidan av.
Inom måleriet behärskar han både moderna tekniker samt äldre tekniker. Han har även kunskap om måleriet genom historien. Se Michaels konst här

www.vagsten.com

Det är något speciellt med våra kursledare! Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Förmåner

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 10 procent rabatt hos Akademibokhandeln och 6 procent rabatt hos Bokus. Läs mer under förmåner.

Anmälan och kallelse

Anmäl dig genom att klicka på Anmäl dig här. Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information angående kursen. Vid fullbokad kurs och många reservanmälda kan det hända att vi startar upp fler kurser, ange därför gärna om det är någon dag eller tid som passar bra för dig vid anmälan.

Vi reserverar oss för eventuella förändringar kring dag, tid och startdatum, alternativt inställd kurs. Invänta därför alltid skriftlig kallelse i din brevlåda ca en vecka innan start, som en bekräftelse på att kursen startar. Med kallelsen följer faktura på kursavgiften. Det går bra att delbetala kursavgiften, ange detta vid anmälan.

Linköping Medborgarskolan

Teknikringen 7, Linköping