Göteborg
18 Sep 2024
Onsdagar

En plats kvar

Kursen baseras på kassett vävstolar. Du får lära dig materiallära, uppsättning, komposition, färgsättning och garn beräkning.

Innehåll
Du som nybörjare får lära dig att sätta upp, och väva enkla vävnader, t ex löpare, handdukar, sjalar och mattor i de enklaste teknikerna. Du som har vävt innan lär dig nya tekniker. Tillsammans med kursledaren bestämmer du vad du vill göra.

Du arbetar med en kassettvävstolar, din kassett lånar du under kursen och det är bara du som använder den. Ledaren går igenom de olika uppsättningsmomenten gemensamt och individuellt.

För vem
Kursen är för alla. Inga förkunskaper krävs.

My Ervander, har många års erfarenhet i ämnet, och flera års utbildning inom det textila och konstnärliga området.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial
Kostnad för kursmaterial tillkommer och faktureras i efterhand. Du kan också ta med eget material.

I kursen är ofta alla på olika nivå, men det går utmärkt att komma in som nybörjare i en "gammal" grupp.

Du får en kallelse till kursen innan kursstart. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare och/eller kurslokal.

Vill du delbetala kursen? Här kan du läsa mer om hur du gör: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/​

Vill du veta mer om utbildningen? Kontakta Josefine Östberg, tel 031 755 14 94 eller josefine.ostberg@medborgarskolan.se

Medborgarskolan Göteborg Viktoria

Viktoriagatan 21, Göteborg