Umeå
19 Nov 2024
Tisdagar
Ulf Nordholm

En väl fungerande båtradio ökar säkerheten till sjöss. Lär dig hur det funkar!

En väl fungerande båtradio ökar säkerheten till sjöss. När mobiltelefonen inte fungerar når du en kuststation med VHF-radion och kan koppla in dig på telefonnätet. Du når alla närliggande fartyg, lotsar, Sjöräddningen och Kustbevakningen.

UPPLÄGG
Teoretiska genomgångar och diskussioner varvas. Denna kurs kan man endera gå fysiskt på plats på Medborgarskolan i Umeå eller delta hemifrån digitalt i realtid.

Kursledaren kommer att skicka ut länkar innan kursstart till de som vil delta digitalt.

FÖRKUNSKAPER
Inga förkunskaper krävs.

KURSLEDARE
Ulf Nordholm. Det är något speciellt med våra kursledare. Medborgarskolans ledare delar med sig av sina ämneskunskaper på ett inspirerande och engagerande sätt. De vidareutvecklar kontinuerligt sin förmåga genom Medborgarskolans fortbildningsprogram inom vuxenpedagogiken.

KURSMATERIAL
Lärobok VHF- boken, utgiven av Stockholm Radio.
Kurslitteratur ingår ej i kurspriset men kan köpas på närmaste bokhandel.

BRA ATT VETA
Provkostnad betalas direkt till examinatorn.

Vi skickar kallelse/faktura inför kursstart. Alla startdatum är preliminära. Om kursen inte har tillräckligt med deltagare kan kursstarten bli framflyttad. Medborgarskolan förbehåller sig rätten att ställa in kursen vid färre deltagare än 6 stycken.

Medborgarskolan Umeå

Slöjdgatan 2, 1 tr, Umeå