Örebro
Ledare
Anna-Karin Klarqvist
1 450 kr

En kraftfull och dynamisk yoga som hjälper dig både med att stärka det fysiska och din emotionella hälsa. Med hjälp av olika fysiska positioner och andningstekniker, mantran och meditationer får du hjälp med att skapa balans i ditt liv och få bättre hälsa.

Innehåll
Kundaliniyoga, den uråldriga yogaform fokuserar på andning och asana (fysiska ställningar) tillsammans med mantran, meditation och sång
Kundaliniyoga är ett system för att integrera kropp, själ och intellekt. Kundalini betyder livskraft. Kundalini är en yogaform för människan i vardagen. Med kraftfulla andningsövningar och dynamiska rörelser vitaliseras och samkörs immunförsvar och nervsystem. Ditt inre fokus står i centrum, lyssna på kroppens behov. Kursen innehåller fysiska yogaövningar, andningsövningar, avspänningstekniker mm.

Förkunskaper
Här krävs inga förkunskaper. Kundaliniyogan passar alla människor, oavsett ens ålder och fysiska förutsättningar!

Upplägg

Vi träffas 90 minuter en gång i veckan x 10 tillfällen.
Du får prova första tillfället! Du måste dock göra en anmälan så att du har en garanterad plats då vi inte har några öppna prova-på klasser. Om du av någon anledning inte vill fortsätta måste du anmäla det till  Medborgarskolan senast 48 timmar efter första tillfället . Det är då  kostnadsfritt att avanmäla er från kursen, annars debiteras hela kursavgiften.

Kursledare

Anna-karin Klarqvist är en positiv och nyfiken person som är intresserad av livets stora frågor. Genom kundaliniyogan och meditationen har hon fått redskap att se världen med lugnare och klarare ögon. Vilket har gett henne både mod, styrka och klarhet när livet krävt det. Att bli vigare och starkare genom att praktisera yogan är en bonus. Kundaliniyoga är ett fantastiskt redskap som hon gärna vill dela med sig av.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Bra att veta
Klä dig i bekväma kläder som inte sitter åt och bara fötter eller strumpor. Vi har fräscha yogamattor, bolster, filtar och block. Men önskar du hellre ta med din egen matta går det förstås bra. Det finns dusch och omklädningsrum

Friskvårdsbidrag
Till den här kursen kan du använda ditt friskvårdsbidrag.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fredsgatan 14

Fredsgatan 14, Örebro