Två kvinnor samtalar med varandra
Distanskurs

Italienska lätt konversation och grammatik B1+ - distans i realtid

Distans
18 Sep 2024
Onsdagar
Ledare
Chiara Martinetti
2 400 kr

Få platser kvar

Kurs i italienska med konversationsinriktning B1+

Distans i realtid är en kurs som pågår i realtid via en digital plattform. Kursledare och kursdeltagare interagerar med varandra i realtid via den digitala plattformen. För en distanskurs i realtid finns alltid ett bestämt start- och slutdatum, bestämd tid för start och sluttid i den digitala plattformen och ett fastställt antal kurstimmar.

För att kunna följa kursen behöver du en dator/Ipad/mobiltelefon med kamera och mikrofon samt internetuppkoppling.

Innehåll

Denna kurs är konversationsinriktad. På lektionerna pratar både ledaren och deltagarna bara på italienska.
Vi läser olika texter och pratar om ämnen som handlar om vardagslivet och allmänt om Italien.
Grammatik efter deltagarnas önskemål.

Förkunskaper

Du har läst italienska i studiecirklar i drygt 6 år och förstår i stort sätt allt när en italienare pratar. Du kan redan uttrycka dig på lätt italienska, framför allt i situationer som kan uppstå vid resor till Italien, du vill förbättra din kommunikationsförmåga och öka ditt ordförråd. Du känner att du behöver repetera en del grammatik.

Kurslitteratur

Ingen kursbok utan tidningsartiklar och andra texter.

Kursledare

Chiara Martinetti har universitetsexamen i  moderna språk och litteratur. Hon har undervisat i italienska för svenskar i flera år på olika nivåer. Hon har även studerat turism i Rom och är auktoriserad Stockholmsguide. Idag är Chiara bosatt i Italien och undervisar och föreläser på distans i realtid.

De flesta av våra lärare i italienska har språket som sitt modersmål. Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Rådgivning
Om du är osäker på vilken nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan. Du kan göra din anmälan på vår hemsida www.medborgarskolan.se/stockholm. Glöm inte ange vilken tid du vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.

Du kan testa dina kunskaper även med nivåplaceringstestet som finns på vår hemsida: Nivåtest i italienska.

Bra att veta

Eventuella uppehåll bestäms i början av kursen.
Max 10 deltagare i gruppen.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Deltagaravgift: 2 400 kr

Summa: 2 400 kr