Kvinna med öpplen

Hösten på Medborgarskolan

Hösten är här igen och vi har fyllt på vårt kursutbud med nya spännande kurser. En kurs kan ju vara så mycket mer än att bara lära sig något nytt. Det kan innebära att du träffar nya människor du aldrig skulle träffat annars och att du kan fördjupa ett intresse och ta det till en helt ny nivå!

Hos oss blir intresse till kunskap

Hösten är här och för många innebär det nystart, chansen att utvecklas och prova något nytt. Ta den chansen och kom till oss på Medborgarskolan där ditt intresse blir till kunskap. Vi har många härliga nyheter att erbjuda i höst.

Några av höstens nyheter

Afternoon tea • Prinsesstårta för nybörjare • Lasagne con salsiccia • Existentiella samtal • Dim sum, gör egna dumplings • Data - långa dokument i Word • Presentationsteknik - att fånga publiken • Kurs i livsmedelshygien • Journalistiskt skrivande • Kreativt skrivande 12-16 år • Skogsbad - Shinrin yoku • Botanikens grunder: köksväxter • Äkta italiensk äggpasta • Författarkurs - prosa • Grundmatlagning • Skriv gör ditt liv • Yoga - grundkurs • Europa på tallriken • Var god ta plats - självkänsla 365

Språk – Världen väntar på dig

I höst kan du utbilda dig i språk från världens alla hörn – vi erbjuder kurser i ett trettiotal olika språk som gör dig redo att upptäcka världen. Vad sägs om spanska, slovenska, japanska eller svenskt teckenspråk? Språkstudier är något av det roligaste man kan ägna sin

Höstens dipolmutbildningar

En diplomutbildning på Medborgarskolan passar dig som vill lägga grunden till en helt ny yrkesbana, men också till dig som vill krydda ditt cv med nya meriter. I höst erbjuder vi diplomutbildningar som Konditor - grundutbildning, Kockutbildning inriktning a la carte, Diplomerad florist - grund, Inredning Rum och Form - dagtid, Ekonomi och redovisning - helg, Löneadministration, Modern marknadsföring,

Höstens föreläsningar

Visar 0 av 0

Kurser på Medborgarskolan

Trädgård och odling

Vill du odla egna grönsaker, i stan eller på landet eller designa en skogsträdgård? Då har vi garanterat kurserna för dig i vårt gröna utbud av blommor och trädgård.

Floristkurser

Gå en floristkurs! Få floristens bästa tips på våra floristkurser. Vi har floristkurser på olika nivåer och med olika inriktning.

Djur och natur

Älskar du att komma bort från stan och ut i naturen? Bor du kanske redan på landet men saknar kunskaper i hur man tar tillvara på djur och natur? Hos oss kan du lära dig något nytt, komma ut i friska luften och samtidigt bidra till ett mer hållbart samhälle. Vi har kurser för dig som vill veta mer om biodling, ta jägarlicens eller lära dig mer om olika svampar i skogen.

Data och ekonomi

Vill du ge karriären en boost och bygga på kompetensen inom ekonomi och data? Vi har allt från aktiekunskap, Excel, grunder inom bokföring till Officepaketet. Eller varför inte gå en kurs i starta eget?

Släktforskning och historia

Res tillbaka i tiden och lär dig något om dig själv och hur tidigare generationer levt. Släktforskning ger dig ett nytt, spännande perspektiv på livet. På Medborgarskolan lär vi ut släktforskning från grunden och ger dig möjlighet att kartlägga ditt eget släktträd.

Skrivarkurs

I varje människa bor tusen berättelser. Älskar du att skriva? Vill du komma vidare med ditt bokmanus eller drömmer du om att bli författare? Om du är redo att satsa på skrivandet, så hjälper vi dig på vägen i någon av våra skrivarkurser.

Mat och dryck

Drömmer du om att sadla om till professionell konditor eller vill du bara bli en bättre hemmakock och briljera på nästa middagsbjudning? Hos oss kan du lära dig laga rätter från världens alla hörn och upptäcka tekniker du inte visste fanns.

Kropp och hälsa

Välmående ska alltid prioriteras oavsett om det gäller den fysiska som den psykiska hälsan. Gör dig redo för en nystart i höst i hälsans tecken.

Sjöliv och navigation

Känner du dig som hemma på böljan den blå? Då har vi kursen för dig som vill lära dig navigera på sjön. Våra sjölivskurser gör båtlivet tryggare och roligare oavsett om du är nybörjare eller erfaren. Lär dig att styra och manövrera båten, klara förarintyget eller ta kustskepparintyg. Vårt utbud täcker båttrafikens alla delar.

Konst och hantverk

Intresset för att skapa med händerna tycks inte försvinna. Och varför skulle det göra det när konst och hantverk är det mest roliga, kreativa och utvecklande man kan göra! Det spelar ingen roll vilken nivå du befinner dig på, skapandet har inga regler, endast fantasin sätter gränserna.

Retorik

Gå en retorikkurs och bli tryggare i att tala, argumentera och övertyga.

Barn och unga

Här hittar du våra kurser och evenemang för barn och unga.
    Visar 3 av 12

Välkommen till Kulturama

Hittar du inte den kurs du söker inom sång, foto och film, musik , dans, musikproduktion och teater? Då kanske kursen finns på Kulturama. Vi erbjuder kurser för alla åldrar och nivåer, från nybörjarkurser till avancerade fortsättningskurser. Vi har kurser i Kulturamahuset i Hammarby Sjöstad men även i Medborgarskolans lokaler på Hagagatan.