Dags för nystart!

Hösten andas nystart. Och kanske är behovet av nya utmaningar och inspiration större än vanligt just i år. Medborgarskolan har jobbat hårt med att ta fram ett utbud som svarar upp mot nya utmaningar i samhället.

Går det att dansa på distans eller att laga mat tillsammans via telefonen? Javisst! Ur kriser föds ofta nya idéer. Vi människor är duktiga på att hitta kreativa lösningar när samhället prövas. Kanske för att vi i grund och botten är ett flockdjur som vill umgås, lära och utvecklas tillsammans.

Breddat distansutbudet

Under året har vi utvecklat och vidgat vårt distansutbud. Nu finns det till exempel på flera av våra kurser en valmöjlighet att delta fysiskt eller via distans. Men självklart fortsätter även vår verksamhet i våra kurslokaler, med hänsyn och anpassningar så att den bedrivs på ett säkert sätt.

Medborgarskolans utbud av kurser är brett och sträcker sig från språk, musik, dans och teater till kurser inom navigation och trafik, kommunikation djur och natur.

Hitta rätt kurs för dig

Vi vill gärna att just du blir en kursdeltagare på Medborgarskolan. Ta en titt i vårt utbud. Här hittar du:

Samarbeta med oss

Du kan också kontakta oss om du är intresserad av att starta ett samarbete. Vi samarbetar med många olika föreningar och hjälper också till att starta upp studiecirklar.