Limhamn Folkets hus. Foto: C. Flyjer.

Välkommen till våra lokaler på Linnégatan 61, i Limhamns Folkets hus. Här finns klassrum och yoga- /danssal som vi fyller till brädden med rolig verksamhet. I Gallerian kan lära dig dreja, silversmide och andra konsthantverk.

Medborgarskolans lokaler på Limhamn i Malmö

Adress:

Medborgarskolan syd
c/o Limhamns Folkets hus
Linnégatan 61, våning 2
216 14 Limhamn

Kollektivtrafik

Precis utanför Folkets hus stannar linje 4 och 34. Hållplatsen heter Linnéskolan Malmö.

Med bil

Det är enkelt att hitta parkeringsplats på gatorna runt omkring Folkets hus. Tänk på att ta med p-skiva då det behövs på vissa platser.

Pentry

I lokalen finns ett pentry för deltagare där vi bjuder på kaffe och te. Vi hjälps åt att hålla ordning i pentryt. Ställ in koppar och glas i diskmaskinen, sätt på den vid behov. I pentryt finns också ett kylskåp ledare och deltagare gärna får använda.

Tillgänglighet

Ingång med ramp från RF Bergsgatan, Folkets hus kortsida. Handikappanpassad toalett finns på bottenplan. Hissen till vår våning har en golvyta på 90 x 85 cm. Hör av dig om din rullstol är för stor så ordnar vi lokaler på våning 1. Om du behöver en annan anpassning av miljön eller någon form av hjälpmedel för att kunna ta del av vår verksamhet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Frågor om kurser och studiecirklar skickas till:
region.syd@medborgarskolan.se

Frågor om lokalen skickas till:

lokal.malmo@medborgarskolan.se

Hjärtstartare

Det finns även hjärtstartare.

Medborgarskolans lokaler Entré Limhamn Folkets hus

Medborgarskolans lokaler entré Limhamns Folkets hus