Uppsala

Undervisningen och upplägget anpassas efter dina önskemål och behov för att du ska få ut maximalt av dina enskilda lektioner.

Även om man ofta pratar engelska på jobbet känner många att det blir jobbigt när man måste prata inför andra. Ta chansen att utveckla dina engelskkunskaper med en skräddarsydd kurs. Du tränar på kursen den engelska du behöver i olika arbetssituationer när du till exempel talar i telefon, förhandlar med kunder, eller förbereder möten och presentationer. Och inte minst det viktiga kallpratet.

På kursen får du utveckla din engelska med fokus på affärsengelska.

Du får exempelvis träna på:
• Att förbereda och hålla i möten och presentationer
• Att hålla i intervjuer
• Konversation i mer avslappnad form

Upplägg
I kursen ingår muntliga övningar samt övningar i skriftlig kommunikation. Kursen går en gång i veckan i tio veckor.  Du kan också välja att göra dubbeltimmar om du vill ha ett snabbare tempo. Dag och tid väljer du själv då kursen anpassas efter dina önskemål. Eventuella lov eller uppehåll bestäms tillsammans  med ledaren vid kursens första tillfälle. Kursen omfattar 10x45 minuter per kurstillfälle.

Förkunskaper
Du har läst engelska tidigare på gymnasienivå eller motsvarande. Det krävs förkunskaper motsvarande nivå B1. Detta innebär att du kan uppfatta huvudinnehållet i tydliga och enkla budskap. Du kan fungera i mycket korta sociala samtal. Känner du dig osäker på din nivå så kan du göra vårt språktest på www.medborgarskolan.se/spraktest.

Janis Nordqvist kommer ursprungligen från USA och har varit i Sverige i runt 23 år. Hon har arbetat som pedagog för Uppsala Kommun. Dessutom har hon en omfattande bakgrund som engelska kursledare för vuxna. Janis har nära 20 års erfarenhet av undervisning för både vuxna och barn. Eftersom hon är från USA kan hon ge inblick i den amerikanska kulturen, livsstilen och livet i USA. Hon har också en affärsbakgrund som kan användas för studenter som vill praktisera sin affärsengelska eller vill lära sig mer om den amerikanska affärsvärlden.

Kursmaterial
Kursmaterialet ingår inte i kursavgiften. Ledaren informerar vid första kurstillfället. I kursen kan vi även komma att arbeta med av ledaren framtaget material.

Kallelse/faktura
Alla kursstarter är preliminära. Kallelse/faktura till kursen med definitivt startdatum skickas till angiven e-postadress cirka en vecka före kursstart.

Om fakturan skall skickas till din arbetsgivare eller ditt företag, vänligen meddela detta vid anmälan.

I våra lokaler finns micro om du behöver värma mat. Medborgarskolan bjuder på te och kaffe.

Medborgarskolan Mälardalen är miljödiplomerade sedan 2016. Läs mer om vårt hållbarhetsarbete här.

Anmälan
Anmälan sker via formuläret på kursens hemsida eller genom att kontakta oss via telefonnummer 010-15 75 200.

Medborgarskolan Uppsala (Bergsbrunnagatan)

Bergsbrunnagatan 20, Uppsala