Nora
8 Sep 2024
Söndagar
Niklas Hrvacanin

Är du redo att ta dina målerikunskaper till nästa nivå? Vår fortsättningskurs i akrylmåleri är designad för dig som redan har en grundläggande förståelse för måleri och nu vill fördjupa dina färdigheter.

Kursinnehåll:

• Idéutveckling: Lär dig tekniker för att generera och utveckla idéer som kan omvandlas till fängslande målningar.
  • Från Skiss till Målning: Steg-för-steg vägledning i processen från initial skiss till färdig konstverk.
  • Komposition: Utforska hur du skapar balanserade och dynamiska kompositioner som fångar betraktarens intresse.
  • Material och Tekniker: Fördjupa din förståelse för olika material och hur du använder dem för att skapa olika visuella effekter.

Kursmaterial
    Kursmaterial köps av deltagaren.

Materiallistan ta med till kurs:
    •    Akrylfärger
    •    Penslar för akrylmåleri
    •    Målarduk, pannå eller block för akrylmålning.
    •    Palett för färgblandning tex tallrik eller avrivningspalett.

• Originalitet: Inspireras av andra konstnärers verk och lär dig hur du kan använda dessa influenser för att skapa unika och originella målningar.

Praktisk Information:

• Ta också med: Dator, smartphone eller fysiska foton för referens och inspiration.
  • Förkunskaper: Grundläggande kunskaper i måleri krävs, minst en kirsomgång nybörjare

Kursen omfattar 3 x 45 min per tillfälle, vi träffas 6 gånger

Niklas Hrvacanin är bildlärare i grunden och har lång erfarenhet av att lära ut och arbeta konstnärligt med både akryl- & oljemålning, teckning men med också digitala tekniker.
Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan får du 5 % rabatt på www.bokus.com. Rabatten gäller böcker, pappers- och kontorsvaror. Kontakta ditt lokalkontor för att få rabattkoden.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan har ett stort utbud av Ateljé och Hantverkskurser, upptäck vårt kursprogram för att hitta något annat som verkar spännande.

Tag med förkläde eller ha oömma kläder.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen
Lär mer på Olycksfallsfrskring | Medborgarskolan

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Allaktivitetshuset i Nora

Älvtorpsvägen 11, Nora