Mjölby
9 Sep 2024
Måndagar
Hillevi Pärn

Utforska, experimentera och lär känna akvarellens särart. Våga doppa penseln i färg och låt färgen flyta ut över papprets yta. Inget kan som akvarellen skildra himlens skiftningar, vattnets genomskinlighet, eller fånga naturens fantastiska nyanser av ljus och färg.

Upplägg

Praktik och teori växlas med varandra. Med genomtänkta övningar guidar ledaren dig steg för steg tills du känner dig trygg i ditt eget skapande. Vi strävar efter att vecka intresset för måleriet, väcka kreativiteten och låta skapandet komma loss. Att måla tillsammans ger inspiration och glädje. I samband med kursslut erbjuds du att delta i vernissage i våra lokaler.

Förkunskaper

Denna kurs vänder sig till dig som är nybörjare men även till dig som har målat tidigare.

Material

Material ingår inte i kursavgiften. Till första tillfället: Ta med akvarellblock/papper i storlek A4 eller gärna A3 (minst 300 g, och helst minst 300 GSM), akvarellfärger kaka eller tub, olika penslar, en bred pensel (moddlare) och blyertspenna. Plastpalett. Maskeringstejp. Torrpastell eller oljepastell är användbart, om du vill. Vi samarbetar med mgnART i Bankekind. Som kursdeltagare kan du göra dina inköp med 10% rabatt på plats i konstnärshandeln eller i webbshopen.

Hillevi Pärn är är grafisk formgivare, och har sin lilla studio/ateljébutik i Linköping. På fritiden, och alla timmar hon kommer åt, målar hon, oftast akvarell och akryl. Hon inspireras av naturens färgskiftningar och abstrakt måleri. Hon tycker om när skapandet och kreativiteten får komma loss, flöda fritt, och det är också något jag strävar efter när jag håller kurser. Hillevi är utbildad i konst och hantverk på Lunnevads folkhögskola och Linköpings Universitet.

Det är något speciellt med våra kursledare! Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Ta på oömma kläder.

Förmåner

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 10 procent rabatt hos Akademibokhandeln och 6 procent rabatt hos Bokus samt 10% hos mgnART Läs mer under förmåner.

Anmälan och kallelse

Anmäl dig genom att klicka på Anmäl dig här. Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information angående kursen. Vid fullbokad kurs och många reservanmälda kan det hända att vi startar upp fler kurser, ange därför gärna om det är någon dag eller tid som passar bra för dig vid anmälan.

Vi reserverar oss för eventuella förändringar kring dag, tid och startdatum, alternativt inställd kurs. Invänta därför alltid skriftlig kallelse i din brevlåda ca en vecka innan start, som en bekräftelse på att kursen startar. Med kallelsen följer faktura på kursavgiften. Det går bra att delbetala kursavgiften, ange detta vid anmälan.

Mjölby Lokstallar

Ateljén G-Ingång Kyrkogatan 32, Mjölby