Språkstudenter sitter i ett klassrum
Kurs

Brasiliansk portugisiska - intensiv sommarkurs för nybörjare i liten grupp

Stockholm
27 Maj 2024
Mån, Ons
Isi de Paula Silva

Intensivkurs för nybörjare som vill lära sig grunderna i portugisiska. Över Rio vilar någonting magiskt och lockande. Strandpromenader, skyskrapor och kolonialbyggnader. Staden ligger inbäddad mellan Atlantens blå vatten och de höga bergen, utan tvekan en av världens vackraste städer. Bem-vindos!

Innehåll

Kursen ger baskunskaper i uttal, grammatik och ordförråd. Stor vikt läggs vid förmågan att kommunicera.
  • presentationer
  • berätta om dig själv
  • att tycka om
  • frågeord, ställa frågor: fråga efter vägen, frågor utan frågeord
  • beskriva personer och objekt
  • beställa på café och restaurang
  • realia Brasilien och brasiliansk portugisiska

Upplägg

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas två gånger i veckan på måndagar och onsdagar under fyra veckors tid.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs.

Isi de Paula har en masterexamen i litteraturvetenskap och har arbetat som översättare och skribent i över 10 år, både i Brasilien och i Sverige. Hon har även arbetat som modersmålslärare i portugisiska i flera skolor i Stockholm. Hennes metod är att introducera språket genom den brasilianska kulturen och litteraturen.

Det är något speciellt med våra kursledare...! Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av vuxenundervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kursmaterial

Inget kursmaterial krävs.

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6% rabatt på Bokus.com. Rabattkoden står i din kallelse.

Liten grupp 4-8 deltagare.
Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm