18 Sep 2024
Onsdagar
Jonathan Stoch

På våra nybörjarkurser i engelska håller vi ett normalt tempo och inriktar oss på kommunikation. Med lite övning kan du snabbt hantera de flesta vardagliga situationer. Welcome!

Innehåll och mål

En nybörjarkurs är första steget på väg mot målet att kunna göra sig förstådd och förstå vad andra säger på engelska.
Du får grundläggande kunskaper i grammatiken. Kursen ger dig många möjligheter till att tala och höra engelska.
Du lär dig hälsningsfraser, presentera dig själv och din familj och användbara uttryck.

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle. Vi träffas under 10 veckor.

Inga förkunskaper krävs.

Jonathan Stoch har mer än 17 års erfarenhet av undervisning, främst till vuxna. Under sin långa karriär har han hunnit undervisa engelska i Nicaragua, Sydafrika och Sverige. I Sverige har han undervisat mest vuxna på allt från nybörjarnivå till avancerad nivå och även i affärsengelska. Med sitt öga för detaljer, och sin personlighet skapar han en avslappnad stämning i klassrummet, som bjuder in till ett positivt lärande.

Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kurslitteratur

Kurslitteraturen får du veta i din kallelse.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm