Vilhelmina
18 Maj 2024
Lör, Sön
Jenny Almroth

Vi behöver alla andas och få balans mellan aktivitet & vila för vårt välmående. Med rörelse, medveten närvaro & avslappning kommer vi att resa i yogans värld. När tankar kommer - sätt dem på ett moln och låt dem sväva vidare!

INNEHÅLL OCH MÅL
Yinyoga är en anpassad form av yoga där vi får prova blandade pass och olika positioner varvat med medveten andning som ger kroppen och sinnet en möjlighet till vila, samtidigt som vi ökar vår rörlighet från leder till bindväv. Denna helg kommer yogan innehålla rörelsepass för att öka energin, landa i kroppen och ha roligt, varvat med avslappning.

Du som tycker om yoga eller vill prova för första gången är välkommen! Du får gärna ta med egen yogamatta och yogablock och kudde/filt och vattenflaska. Det finns lite material för utlåning. Missa inte en oförglömlig helg med värme och gemenskap!

Vi tar hjälp av tyngdlagen samt våra hjälpmedel såsom bolster, kuddar och block för att bearbeta rörlighet och trötthet. Bli mer flexibel, stabilisera kroppen och få återhämtning.
Vila dig i form - få ny energi samtidigt som din kropp blir smidigare.

UPPLÄGG
Kursen innehåller 2 dagar med blandade pass där varje lektion innehåller fysiska övningar och avslappning. Lunchuppehåll 1,5 timme per dag. Kan köpas på Hotell Wilhelmina. Du kan även droppa in i relaxavdelningen där det finns bubbelpool, möljlighet till massage och spa.

FÖRKUNSKAPER
För dig till för alla såväl dig som provat på Yoga tidigare, men även för nybörjare.

KURSLEDARE
Jenny Almroth, certifierad Yogainstruktör i yinyoga samt barn- och tonårsyoga.

BRA ATT VETA

Om du vill boka boende på Hotell Wilhelmina, tel 0940-55420 ange kod: Yoga så får du ett specialpris till 500 kr per person inkl frukost. Se mera på info@hotellwilhelmina.se

Utrustning finns att låna i lokalen såsom yogamattor, bolster, yogablock och filtar. Vill man ta med egna yogatillbehör så är det okej. Övningarna utförs på yogamatta, i mjuka bekväma kläder och helst barfota. Du får gärna ta med dig vattenflaska.
Ät inte en större måltid innan kursen. Stäng gärna av mobilen innan du kommer in i lokalen.

Använd ditt friskvårdsbidrag hos oss!

Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Lämna in kvitto för betald kurs till din arbetsgivare.

Att delbetala kursen är kostnadsfritt! Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar dela upp din kursavgift på 2 eller 3 betalningar.

Här kan du läsa mer om hur du gör: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/​

Alla startdatum är preliminära. Om kursen inte har tillräckligt med deltagare kan kursstarten
bli framflyttad. Medborgarskolan förbehåller sig rätten att ställa in kursen vid färre
deltagare än 6.
Vi skickar kallelse/faktura inför kursstart.

Hotell Vilhlemina

Volgsjövägen 16, Vilhelmina