Stockholm
17 Sep 2024
Tisdagar
Elena Martelli Ållebrand

En nybörjarkurs i italienska för absoluta nybörjare.

Gör slag i saken och förverkliga dina drömmar om Italien och dess underbara språk!
La vita è bella – Livet är underbart!

Innehåll

Kursen ger baskunskaper i uttal, grammatik och ordförråd. Stor vikt läggs vid förmågan att kommunicera.
- presentationer
- berätta om dig själv
- att tycka om
- frågeord, ställa frågor: fråga efter vägen, frågor utan frågeord

Upplägg

En nybörjarkurs i italienska för absoluta nybörjare.
En kurs för dig som vill kunna prata italienska i situationer som du ofta hamnar i som turist i Italien.
Du vill lära dig grunderna men vill inte gå så djupt in på grammatiken.

Elena Martelli Ållebrand är behörig lärare i italienska och engelska, tolk och översättare. Hon kommer från Bologna i Italien.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.

Rådgivning
Om du är osäker på vilken kurs och nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan. Du kan göra din anmälan på vår hemsida www.medborgarskolan.se/stockholm, ange vilken tid du helst vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.

Du kan testa dina kunskaper även med nivåplaceringstestet som finns på vår hemsida: Nivåtest i italienska.

Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kurslitteratur

Buon Viaggio 1 Textbok ISBN: 9789157477170 och Buon Viaggio 1 Övningsbok ISBN:9789157478290.

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln i butik.

Uppehåll för lov v.44

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm