Lidingö
5 Sep 2024
Torsdagar
Antonino Nils Riccardo Fiorito

Gör slag i saken och förverkliga dina drömmar om Italien och dess underbara språk! La vita è bella - Livet är underbart!

Innehåll

Vi fortsätter att lära oss grunderna i italienska och börjar använda språket i olika vardagssituationer.
Vi läser, småpratar och repeterar grammatiska moment som kan kännas krångliga för gruppen.

Förkunskaper

Du har läst italienska under några terminer i studiecirkel, ca 160 studietimmar.

Kursmaterial

Eventuellt material meddelas under första tillfället.

Antonino Fiorito är svensk-italienare som har växt upp på Sicilien och talar italienska som modersmål och svenska som andraspråk. Antonino läser på Stockholms universitetet för att få lärarexamen i bl a italienska.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.

Rådgivning
Om du är osäker på vilken kurs och nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan. Du kan göra din anmälan på vår hemsida www.medborgarskolan.se/stockholm, ange vilken tid du helst vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.

Du kan testa dina kunskaper även med nivåplaceringstestet som finns på vår hemsida: Nivåtest i italienska.

Kursen hålls på Medborgarskolan Lidingö.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.

Medborgarskolan Lidingö

Stockholmsvägen 62, Lidingö