Två kvinnor samtalar med varandra
Distanskurs

Italienska konversation B1/B2 i liten grupp - Distans i realtid

Distans
20 Sep 2024
Fredagar
Elena Martelli Ållebrand

Få platser kvar

Konversationskurs i italienska på distans i realtid.

Den här kursen kan du delta i oavsett var du befinner dig då den genomförs på distans i realtid. Du träffar de andra kursdeltagarna och kursledaren genom din dator, surfplatta eller mobiltelefon.

För att kunna delta behöver du ha tillgång till dator med kamera, mikrofon och högtalare samt internetuppkoppling.

Innehåll

Vi diskuterar olika teman, både om vardagslivet och om aktuella ämnen för att träna språket i olika situationer och för att öka ordförrådet.
Vi läser olika artiklar och diskuterar innehållet. Grammatik vid behov.

Förkunskaper

Du har läst italienska under en längre tid och klarar dig bra på italienska när du reser i Italien och kan samtala med en infödd talare.
Du vill förbättra din kommunikationsförmåga, öka ditt ordförråd och hålla språket levande.
Du är beredd att vara muntligt aktiv på lektionerna.

Kurslitteratur

Olika texter, tidningsartiklar

Rådgivning
Om du är osäker på din nivå och vilken kurs du ska välja, kom och träffa en av våra kursledare för ett inplaceringstest. Du kan göra din anmälan på vår hemsida, www.medborgarskolan.se/stockholm. Glöm inte ange vilken tid du vill komma mellan kl 16 och 19 eller ring för bokning 010-157 63 61. Om du inte kan komma till oss kan du bli testad online eller per telefon.

Du kan testa dina kunskaper med nivåplaceringstestet som finns på vår hemsida: Nivåtest i italienska

Elena Martelli Ållebrand är utbildad språklärare, hon arbetar även som tolk och översättare.

Det är något speciellt med våra kursledare...
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Liten grupp 4-6 deltagare. Uppehåll för lov. 44

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.