Falun
16 Sep 2024
Måndagar
Pierluigi Gazzola

Längtar du till Italien? Under trivsamma former i en avspänd atmosfär bekantar du dig med språket hos oss. Våra kursledare är noga utvalda och grupperna små. Det är roligt att lära ett nytt språk och en härlig känsla att kunna göra sig förstådd. Benvenuto!

Innehåll och mål

Vi koncentrerar oss på att lära och öva det praktiska vardagsspråket. Vi nosar också på grundläggande grammatik samt hör- och läsförståelse. Fokus ligger på ordförrådet och på att tala och använda italienska otvunget och varierat i olika situationer. Efter denna kurs ska du ha ett bra uttal och kunna ställa och besvara enkla vardagliga frågor.

Upplägg

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas en gång i veckan under 8 veckor.

Förkunskaper

Italienska för nybörjare vänder sig till dig som aldrig har läst språket tidigare.

Pierluigi Gazzola är en äkta italienare, uppväxt i Rom och i en familj vars rötter och hjärta finns i Veneto-regionen. Han studerade språk på Roms universitet och läste även svenska och skandinavisk litteratur då han träffat sin fru som kommer från Falun. Med sin familj har han levt i både Sverige och Italien, men flyttade tillbaka till Sverige 2008. Pierluigi är konsult och egen företagare med lång och gedigen erfarenhet av såväl Sveriges som Italiens kultur- och affärsliv.

Det är något speciellt med våra kursledare! Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

Visst kursmaterial ingår och du får det av kursledaren.

Tips på vidareutveckling

Vill du fördjupa dina kunskaper i italienska efter kursen? Anmäl dig då till Medborgarskolans fortsättningskurs i italienska till våren.

Välkommen till oss

• Micro och kylskåp finns.
  • Kaffe och te finns att  köpa.
  • Parkering finns i närheten av lokalen.
  • Buss och tåganslutning i närheten.

• Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminära. Observera att du alltid får en kallelse/faktura innan kursstart.
  • Läs mer om delbetalning eller om våra allmänna villkor.
  • Vid frågor, funderingar eller specifika behov, tveka inte att kontakta oss.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Falun

Åsgatan 27A, Falun