16 Sep 2024
Måndagar
Elena Martelli Ållebrand

Gör slag i saken och förverkliga dina drömmar om Italien och dess underbara språk! Vandra längs kanalerna i Venedig eller njut av alla historiska platser i Rom... La vita è bella - Livet är underbart!

Innehåll

Kursen passar dig som vill studera italienska utan att använda svenska. Det känns mer naturligt att använda språket om alla i gruppen enbart pratar italienska.
Vi jobbar mycket med synonymer för att underlätta förståelsen och för att öka ordförrådet.
Ledaren pratar enbart italienska och deltagarna kommer att uttrycka sig på lätt italienska under lektionen.
Vi läser olika texter om Italien, småpratar, fortsätter med grammatiken.

Förkunskaper

Du har läst italienska i studiecirklar i cirka 7 år eller har motsvarande kunskaper.
Du har gått igenom presens, dåtid (passato prossimo och imperfetto) och futurum. Du känner igen konjunktiv.
Alla i gruppen ska vara muntligt aktiva under lektionerna.

Rådgivning
Om du är osäker på vilken kurs och nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan. Du kan göra din anmälan på vår hemsida www.medborgarskolan.se/stockholm, ange vilken tid du helst vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.

Du kan testa dina kunskaper även med nivåplaceringstestet som finns på vår hemsida: Nivåtest i italienska.

Kurslitteratur

Ledaren kommer att använda olika material från Internet och italienska tidskrifter.

Elena Martelli är utbildad språklärare, hon arbetar även som tolk och översättare.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling

Uppehåll för lov. 44

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm