Distans
17 Sep 2024
Tisdagar
Chiara Martinetti

Lär dig italienska som om du var i Italien! Är du beredd att satsa lite extra är detta kursen för dig!

Distans i realtid är en kurs som pågår i realtid via en digital plattform. Kursledare och kursdeltagare interagerar med varandra i realtid via den digitala plattformen. För en distanskurs i realtid finns alltid ett bestämt start- och slutdatum, bestämd tid för start och sluttid i den digitala plattformen och ett fastställt antal kurstimmar.

För att kunna följa kursen behöver du en dator/Ipad/mobiltelefon med kamera och mikrofon samt internetuppkoppling.

Innehåll

Är du beredd att satsa lite extra är detta kursen för dig! Du har inte läst italienska tidigare men vill komma igång och prata så fort som möjligt.
Du lär dig grunderna i italienska för att klara dig i olika vardagssituationer och förstå lättare texter. Du får bra baskunskaper i uttal, grammatik och ordförråd.
Stor vikt läggs vid muntliga övningar eftersom undervisningen sker på italienska.
Kursledaren pratar enbart italienska på lektionerna.

Förkunskaper

Inga förkunskaper i italienska krävs men gärna att du har studievana.

Kurslitteratur

Information om kursbok kommer på kallelsen.

Chiara Martinetti har universitetsexamen i  moderna språk och litteratur. Hon har undervisat i italienska för svenskar i flera år på olika nivåer. Hon har även studerat turism i Rom och är auktoriserad Stockholmsguide. Idag är Chiara bosatt i Italien och undervisar och föreläser på distans i realtid.

De flesta av våra lärare i italienska har språket som sitt modersmål. Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Ev. lov bestäms gemensamt i gruppen.

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % på www.bokus.com. Du får rabattkoden i din kallelse.