Karlstad
26 Aug 2024
Måndagar

Följ med kursledare Mats i husmanskostens värld, lär dig göra de godaste köttbullarna, kåldolmarna eller gräddsåsen. Listan kan göras lång!

Vi lagar klassisk husman, steg för steg för att få till en riktig god middag.

Kursen hålls i Medborgarskolans nya, fina utbildningskök med 8 köksplatser. Se kortfilm på köket här Utbildningsköket Karlstad

Mål

Målet är att du ska komma hem med färska nya kunskaper att laga en riktigt god husmanskost.

Upplägg

Under fyra måndagar kommer vi att laga klassisk husmanskost tillsammans. Nya recept varje tillfälle! Kursledare Mats går igenom varje rätt och diskuterar råvarorna för bästa upplevelse.

Efter varje avslutat matlagningtillfälle avnjuter ni maten i vår fina restaurangmatsal.

Vill du dricka något speciellt till maten får du gärna ta med dig det, vi har ett stort utbud av glas.

Observera att: Kostnad för råvaror tillkommer med ca 100kr per tillfälle. Betalas på plats direkt till kursledaren via swish.

Du behöver inga förkunskaper.

Mats Vennerström, mer info kommer.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial/Råvaror

Kostnad för råvaror tillkommer med ca 100 kr/tillfälle och betalas direkt till kursledaren.

Tag gärna med en matlåda att fylla om det blir mat över.

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan har du en del förmåner du kan använda, exempelvis 6 procent rabatt hos Bokus och 10 procent rabatt hos Akademibokhandeln. Mer om våra förmåner.

Tips på vidareutveckling

Vi har ett stort urval av matlagningskurser, kom direkt till våra kurser inom mat&dryck genom att klicka här

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen. Lär mer på Olycksfallsförsäkring | Medborgarskolan

Anmäl dig till Medborgarskolans kurs, klicka på knappen ”Anmäl”

Medborgarskolan Karlstad Fanfaren

Gustaf Anders Gata 7B, Karlstad